Tijd  2 uur 13 minuten

3,6
7,2

207 maal bekeken, 26 maal gedownload

nabij Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

Ruta circular que ens farà donar la volta al Massís del Montgrí amb unes vites cap al mar i al Castell de Montgrí espectaculars. Arribats a la Creu de Santa Caterina, girarem esquerra deixant darrere nostre al castell, i ens enfilarem cap amunt direcció Puig Rodó per un camí bastant pedregós i rocós. És un tram bastant tècnic que finalitza un cop passada la pedrera d'Ullà. Passarem per un barri als afores de Bellcaire, on podem trobar una font d'aigua en una placeta per poder recarregar aigua en cas necessari. A continuació, haurem de deixar a mà dreta l'última casa (gossos no lligats, no fan res), seguint el camí que ens endinsarà a la part més profunda i bonica del Massís del Montgrí (amb una mica de sort en aquest tram es poden creuar amb isards segons l'hora que fem la ruta). Anirem tota l'estona recte mirant cap al mar (no té pèrdua), carenejant a través d'un llarg corriol fent una pujada suau i progressiva. Creuarem el Puig de les Cogullades, Puig de Carroig i Puig Roig fins a arribar a una caseta. Aquí agafarem el GR-92 que ens portarà cap al Castell de Montgrí, és un corriol amb parts tècniques i cal grimpar alguns metres abans d'arribar al castell. Es pot pujar a dalt del castell per unes escales, i contemplar d'unes excel·lents vistes a 360°. Seguint el GR-92 ens portarà de nou al punt de partida.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ruta circular que nos hará dar la vuelta al Massís del Montgrí, con unas vistas hacia el mar y el Castillo de Montgrí espectaculares. Llegados a la Creu de Santa Caterina, giraremos izquierda dejando a nuestras espaldas el castillo, y nos ensartaremos hacia arriba dirección Puig Rodó por un camino bastante pedregoso y rocoso. Es un tramo bastante técnico que finaliza una vez pasada la cantera de Ullà. Pasaremos por un barrio a las afueras de Bellcaire, donde podemos encontrar una fuente de agua en una plazoleta para poder recargar agua en caso necesario. A continuación, tendremos que dejar a mano derecha la última casa (perros sueltos, no hacen nada), siguiendo el camino que nos adentrará a la parte más profunda y bonita del Massís del Montgrí (con un poco de suerte en este tramo nos podemos cruzar con rebecos según la hora que hagamos la ruta). Iremos dirección hacia el mar por este tramo (no tiene pérdida), cresteando por un sendero con subida suave y progresiva. Cruzaremos el Puig de las Cogullades, Puig de Carroig y Puig Roig hasta llegar a una caseta. Aquí tomaremos el GR-92 que nos guiará hacia el Castillo de Montgrí, es un sendero con partes técnicas y hay que trepar algunos metros antes de llegar al castillo. Se puede subir arriba del castillo por unas escaleras, y contemplar de unas excelentes vistas a 360°. Siguiendo el GR-92 nos llevara de nuevo al punto de partida de la ruta.

seguir GR-92

dreta amunt

Puig de les Cogullades

Risico

Alerta (casa amb gos, no fa res)