Tijd  5 uur 12 minuten

• Gemakkelijk te volgen

• Omgeving

1151 maal bekeken, 30 maal gedownload

nabij Torroella de Montgrí, Catalunya (España)

(CAT) Ruta molt agradable i plana. Apta per a tota la família, només la seva longitud pot limitar. Per això la catalogo com a moderada.
Surto de l'aparcament que hi ha a l'entrada de Torroella segons s'arriba per la carretera de Pals.

Només creuar-la, s'enllaça amb la via Pirinexus que seguirà el curs del riu Ter fins a una mica més amunt de la resclosa. Allí, deixa el riu per anar cap a Ullà (anar amb compte a l'entrada doncs s'ha de circular per rotonda transitada). Travessa aquesta població i va per asfalt fins al desviament de l'Ermita de Santa Caterina, allí es transforma en camí amb molta pedra solta fins a arribar a la Botllería.

Gira a l'esquerra per creuar la carretera per semàfor i entra a Bellcaire. Durant una bona estona, va al costat del rec del Molí per després travessar camps de cultiu (alguns són arrossars) i arribar a la carretera que ve d'Albons. Aquesta carretera és poc transitada però el tram final es pot anar per la vorera. Després, cal anar amb compte doncs arriba a una rotonda. Es pot creuar per pas de vianants i allí comença el carril bici que ens portarà fins a S. Martí d’Empuries passant per un passeig molt bonic amb la platja a la dreta i les ruïnes d’Empuries a l'esquerra.

Deixant aquesta població i per camí ample s'arriba a L'Armentera passant per Cinc Claus, lloc amb encant i un bar/restaurant (per si és necessari) ;).

Sortint de l'Armentera arribo al riu Fluvià, que segueixo el seu curs fins a gairebé la seva desembocadura entrant així en els aiguamolls de les Goles. I d'aquí, tornant a través de la platja de Sant Pere Pescador, que en travessar la zona de les Dunes hi ha trams del camí amb abundant sorra, encara sort que són pocs!!.

El camí travessa diversos càmpings i al final, per carril bici que va al costat de la carretera s'arriba a S. Martí d’Empuries. Aquesta vegada travesso la població i desfent part del camí i passant pels afores de L'Escala arribo al camí dels Dunes que va direcció al Montgrí. En arribar a Torre Ferrana i pel camí de Sobrestany arribo a la Botllería. Per carretera sense tràfic a Ullà i travessant Torroella de Montgrí, fins al punt d'inici.

(ES) Ruta muy agradable y llana. Apta para toda la familia, sólo su longitud puede limitar. Por eso la catalogo como moderada.

Salgo del aparcamiento que hay a la entrada de Torroella según se llega por la carretera de Pals.

Nada más cruzarla, se enlaza con la vía Pirinexus que seguirá el curso del río Ter hasta un poco más arriba de la esclusa. Allí, deja el río para ir hacia Ullà (Cuidado a la entrada pues se tiene que circular por rotonda transitada). Atraviesa dicha población y va por asfalto hasta el desvío de la Ermita de Santa Caterina, allí se transforma en camino con mucha piedra suelta hasta llegar a La Bollería.

Gira a la izquierda para cruzar la carretera por semáforo y entra en Bellcaire. Durante un buen rato, va al lado del rec del Molí para luego atravesar campos de cultivo (algunos son arrozales) y llegar a la carretera que viene de Albons. Esta carretera es poco transitada pero el tramo final se puede ir por la acera. Luego, hay que ir con cuidado pues llega a una rotonda. Se puede cruzar por paso de peatones y allí empieza el carril bici que nos llevará hasta S. Martí d’Empuries pasando por un paseo muy bonito con la playa a la derecha y las ruinas d’Empuries a la izquierda.

Dejando esta población y por camino ancho se llega a L’Armentera pasando por Cinc Claus, lugar con encanto y un bar/restaurante (por si es necesario) ;).

Saliendo de l’Armentera llego al río Fluvià, que sigo su curso hasta casi su desembocadura entrando así en las marismas de les Goles. Y de ahí, volviendo a través de la playa de Sant Pere Pescador, que al atravesar la zona de les Dunes hay tramos del camino con abundante arena, menos mal que son pocos!!.

El camino atraviesa varios campings y por carril bici que va al lado de la carretera se llega a S. Martí d’Empuries. Esta vez atravieso la población y deshaciendo parte del camino y pasando por las afueras de L’Escala llego al camí de les Dunes que va dirección al Montgrí. Al llegar a Torre Ferrana y por el camí de Sobrestany llego a la Bolleria. Por carretera sin tráfico a Ullà y atravesando Torroella de Montgrí, hasta el punto de inicio.