Tijd  6 dagen 8 minuten

Geüpload 18 juli 2018

Uitgevoerd juni 2018

909 maal bekeken, 14 maal gedownload

nabij Grangie, Piemonte (Italia)

Sortida d'una setmana en què hem pres com a base el magnífic recorregut senyalitzat fins a Manosque per la Federació Francesa de Ciclisme Grande Traverseé VTT l'Alpes-Provence
i que hem allargat fins Rustrel visitant el singular "Colorado Provençal"

Hem realitzat algunes modificacions, unes forçades per les intenses pluges que feien perillosos els corriols i en altres per la dificultat tècnica de la zona. El “tour” es llarg i volem arribar a la meta.

Hem gaudit moltíssim del recorregut ja que ens ha permès conèixer una varietat de paisatges des de l'alta muntanya dels Alps a les tranquil·les i suaus pistes de la Provence.

Tot el recorregut es “ciclable” i la major part per bones pistes, petites carreteres i corriols (algun una mica tècnic).
No hem trobat cap tram llarg impossible d'anar amb bici, hem fet algun petit tros a peu a la Vall d'Ubaye, pujant a Col de Bas.

Anem sempre amb una furgoneta de suport, la qual cosa ens permet anar sense alforges i en cas d'averia ens és de gran ajuda.
Sortim aviat per tenir les tardes lliures i recórrer en furgoneta els llocs més emblemàtics dels voltants.

Hem fet 7 etapes (1er dia de viatge, aprofitant la tarda per errancar):

1.- Col de Larche a Auberge Saint Ours.....15 km +440m. -500m.
2.- Saint Ours a Le Lauzet.......................... 50 Km +930m. -1425m. (problemes GPS)
3.- Le Lauzet a Seyne................................. 30 km. +1300m. -1250m. (escurçada.tempesta)
4.- Seyne a Digne les Bains........................56 km. +1480m. -2050m.
5.- Digne les Bains a Cruis......................... 67 km. +1440m. -1320m.
6.- Cruis a Manosque................................. 61 km. +1340m. - 1750m.
7.- Manosque a Rustrel ….......................... 57 km. +1200m. - 1100m.

i si voleu allargar-ho fins al mar enllaceu amb Provence (Luberon-Verdon) Camarge 480km

Imprescindible adaptar-se a l’horari de la France . Bona cuina i amb pobles amb molta varietat d’allotjaments: hotels, cambres d’hotels i gîte d’étape molt recomanables

A més d'aquesta ruta hem realitzat altres sortides llargues de setmana:

Ruta de la Lana por el Cañón del Río Lobos 437km
Girona Volta 624km
Desde Etxabarri Vuelta a Navarra y Euskadi 388km
CAT 700 suau 510km
Teruel a Logroño por tierras de Guadalajara, Zaragoza, Soria y La Rioja 517 km
Via Podiense 485km

RECORREGUT:
1.- Col de Larche a Auberge Saint Ours.

Hem encertat sortint aviat i així poder realitzar aquest tram a la tarda del mateix dia.
Tarda assolellada amb vistes espectaculars.
Iniciem la pedalada a Col de Larche (2000 m.), petit descens per carretera i al poc agafem la pista de la dreta que puja uns 400 m. entre prats i petites geleres a banda i banda.
Estem envoltats d'una bellesa alpina que recordarem.

Dalt s'acaba la pista i baixem per un sender més tècnic, passos de rierols (cal descalçarse), prats exuberants on no es coneix el camí i sempre envoltats de majestuosos pics.
Parades constants i obligada a la Batterie de Viraysse, on contemplem la vall de Ubaye amb el petit riu Ubayette al fons.

A partir de la bateria descens per pista i al poc ja tenim St. Orus a la vista, on ens allotgem a l'Alberg (excel·lent tracte i bona cuina).
Etapa que recordarem

2.- Saint Ours a Le Lauzet.

Plou, plou....tenim d'esperar i sortim tard. Escurcem l'etapa oficial no fem el tram de pista de la marge dreta (La Condamine a Jaunsiers) i fem més carretera fins Barcelonnette, on s'obre el dia amb espais de sol, però el terra molt mullat.
Anem per asfalt i per la marge esq de l'Ubaye fins al pont de les Thuiles, enllaçant amb el track oficial.

Preciós tram de pista i corriols entre bosc, amb el riu al fons. Seguim després per un tram de via verda del ferrocarril amb un divertit corriol per sobre del túnel (cultiu de xampinyons) fins a una granja.
El seguent corriol és molt perillós (arrels i còdols) després de la pluja i decidim seguir per carretera fins Le Lauzet

3.- Le Lauzet a Seyne.

Iniciem amb bon temps la pujada més forta de tots els dies, en 13 km pujarem uns 1050 metres, creuant varis barrancs (amb aigua, però es passen bé).
Primer per bona pista mentre contemplem tota la Vall d'Ubaye amb le Lac Lauzet cada vegada mes petit i després a l'alçada del Lac de l'Euve la cosa es complica i realitzem 2 trams a peu.
Arribem als prats dels Llacs sota del Dormillouse on trobem un grup de tranquils excursionistes amb burres i alforges.

Parada per dinar i al poc deixem la Vall d'Ubaye.
Creuem Col de Bas on ens sorprèn una tempesta a la zona de les pistes de St. Jean, el nostre destí, de manera que modifiquem la ruta baixant a tota velocitat per la pista a Seyne.
Bonic poble, però no deixa de ploure i pedregar fins la nit.

4.- Seyne a Digne les Bains

L'etapa més variada de totes, territori poc poblat, corriols divertidíssims i paisatges per a la memòria.
Hem realitzat una variant a les Terres Noires (Draix a Digne) ja que en Seyne ens han advertit que les pluges han fet molt perillós el tram.
De Seyne a Verdache el primer tram és de pista, guanyant alçada, per després gaudir baixant per senders que creuen moltes vegades els barrancs (avui amb aigua). Molt segurs i tècnicament moderats.

Sortim a una pista paral·lela al riu, molt bona, però cada vegada hi ha més aigua en creuar (una ocasió hem tingut de descalçar).
A Verdache canviem de vall i per pista forestal arribem a Boullard (petit poblat, no hi ha ningú …), descens per una senda en principi malmesa, però després és pur espectacle entre bosc i finalitzem en un tram preciós de pissarra " terres noires "... !!!!quin contrast!!!!

Creuem La Javie i pedalem per pista en direcció a Draix, però evitem una zona tècnica per entrar al poble tot seguint la pista.
Parada a fer un mos en aquest bonic poble i sortim per carretera per després girar a l'esquerra i seguir per bona pista solcant les Terres Noires, en algun moment sembla un altre món.

Pics a l'est envoltats d'arbres i sòl negre al nostres peus.
Deixem aquest paratge entrant a unes granges i al poc una zona "Fontaine des 5 sols", a partir de la qual tenim asfalt fins a Digne, per una carretereta singular..
Atenció: a l'oficina de turisme (costat del riu La Bléone) s'adquireixen jetons a 0.50cts per poder rentar la bici.

5.- Digne les Bains a Cruis

L'etapa més llarga, primer per una pista de la marge esquerre de la Bléone i que abandonem seguint un corriol que travessa el bonic paratge de Gaubert tot sortint a la pista que recorre el camp de golf.
Creuem la Bléone i seguim per les pistes del bosc de ribera a la marge dreta fins al petit poble de Malllemoisson i sense gairebé ascens arribem a Mirabeau.

Sense deixar la pista petit ascens i forta baixada fins a l'Escale on parem a fer un mos.
Seguim per la senda entre canyissos de la marge esquerra del riu Durance, que creuem a Volonne i iniciem la part més dura del dia per pista i corriols en bon estat sota un bosc de pi i roure.

Petits trams més tècnics fins arribar a Chapelle S. Donat i aqui degut a l'estat del corriol prenem una alternativa amb dura pujada "empujing" d'uns 200 m. i a continuació pedalem per pista uns quilòmetres fins que iniciem l'ascens del dia amb un interminable sender en ziga-zaga que ens porta a l'alt (Col de Bas).

Divertit sender de baixada i prop de Mallefougasse seguim la pista-carretereta fins aquest bonic poble.
Darrer tram de pista amb bones vistes de la vall a la nostra esquerra i al poc entrem a Cruis.

6.- Cruis a Manosque

Sortim de Cruis per pista en constant ascens i amb vistes a la Vall del Durance fins entrar en un frondós bosc on comença el corriol de la ruta oficial i que desestimem ???, baixant per pista i sender fins a St. Etienne les Orgues.
Seguim alternat bones pistes i senders, creuem Fontienne i arribem a Les Mourres on recorrem aquestes singulars formacions rocoses.

Descens ràpid per pista per després seguir el corriol del GR, molt bonic i amb exuberant vegetació, fins Forcalquier. Parada i avituallament.
Creuem Mane i seguim el GR passant pel monestir de Salagon fins que arribem a una pista que després de diversos km i en constant ascens ens condueix a St. Michel l'Observatoires. Bonic poble provençal en un entorn singular i parem a fer un mos.

Pedalem per un tranquil tram fins Dauphin, on iniciem la darrera pujada (+300 m.) i un cop dalt contemplem la panoràmica del lloc i on ja veiem el nostre destí.
Descens ràpid fins Coll de la Mort d'Imbert on !!atenció!! només entrar a l'asfalt agafem una pista de l'esquerra que un fort i divertit descens ens porta a Manosque.