Moeilijkheidsgraad   Middelmatig

Geüpload 29 mei 2016

Uitgevoerd mei 2016

224 maal bekeken, 6 maal gedownload

nabij Benimarfull, Valencia (España)

Aquesta és una de les rutes més valorades pels ciclistes de Benimarfull, pel seu baix grau de dificultat i alt valor paisatgístic.
Aquest ha sigut el recorregut que jo he fet, encara que sempre en podem modificar alguna part depenent de les necessitats.
El punt de partida és el poble de Benimarfull, amb direcció a l'Alqueria d'Asnar i vaig decidir anar per un camí, passant pel Mas de la Casa Blanca. Després, seguint la carretera fins a la rotonda dels Quatre Camins, em vaig dirigir cap a l'Alquerieta de Muro per a eixir a l'institut IES Serra Mariola. A continuació, també per carretera, vaig anar a Setla i pel mateix camí per on anàrem al Corral Blanc, el vaig seguir fins passar el pont que travessa sobre l'autovia, aleshores, em vaig desviar cap a l'esquerra per a arribar al poble de Gaianes. El pròxim destí fou Beniarrés. Per a arribar, vaig decidir passar pel camí on es troba la font del Port, una zona recreativa correctament habilitada per descansar i hidratar-se. I a partir d'ací, amb un xicotet desnivell a favor nostre, vaig descendir per la via de terra (amb molt bones vistes de la Vall de Perpuxtent) per on abans passava el tren Xitxarra, fins a arribar a l'estació d'aquest tren en Lorxa i al Castell de Perputxent. A continuació, vaig pegar mitja volta i per la via vaig tornar a Beniarrés (ara resultava costós per la xicoteta inclinació i el vent en contra). Al arribar, vaig parar en una font, situada al costat de la carretera i seguint la via del tren vaig arribar fins a Gaianes. Normalment haguera tornat per on havia vingut (Muro - Setla), però per fer la ruta més variada, vaig baixar per un camí al poble d'Alcosser de Planes, des del qual ja tenia una vista de la meua meta: Benimarfull. Aquesta última etapa passava sobre el riu Serpis, quasi en la seua desembocadura al pantà de Beniarrés i pel camp d'avionetes. Seguidament, apareix la part de la ruta més dificultosa que es la pujada a Benimarfull amb una costera del 18% d'inclinació. Després d'aquesta costera, es continua pujant més fàcilment I abans d'arribar a Benimarfull, trobem l'Hostal El Banys, antic balneari d'aigües sulfuroses.
I per finalitzar aquesta ruta i recuperar forces, un bon esmorzar.