Tijd  2 uur

4,8
9,6

210 maal bekeken, 33 maal gedownload

nabij Les Roquetes, Catalunya (España)

Com sempre TOT el recorregut es “ciclable” transcorrent pels corriols de la petita franja litoral entre Vilanova, Ribes i Sitges (Els Colls - Miralpeix) i sense creuar-se en cap moment, perquè sigui més fàcil de seguir.
Curt i exigent recorregut un xic trencacames i amb certa dificultat tècnica en alguns petits trams, especialment la primera vegada. Com la major part dels recorreguts de corriols la primera vegada costa de seguir i es gaudeix les següents, un cop el coneixes.

Important fer-ho en sentit antihorari (el que hem penjat).
Hem pedalat gaudint d'un Garraf a tocar mar i amb precioses vistes, que en algun moment ens han fet aturar-nos a contemplar el paisatge (sense parar costa contemplar-lo).

Rutes de corriols:
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
VNG als corriols d'Olèrdola 44km
VNG a la Picarola 33km
VNG als corriols de Clariana i Bellvei 54km
VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau 48km
VNG a la Cova Negra per corriols 33km

Recorregut:

Sortim per Sant Cristófol i en aquest primer tram de la zona dels Colls gaudim des de l'inici dels corriols a tocar mar tot pedalant per Punta Llatga (Casa del Mar), Punta Grossa (boniques vistes) i Punta de les Coves (amb la Blanca Subur de fons).
Terreny dur i tècnic en algun moment, però que ens ha compensat l'esforç ... molt singular.

Arribem a L'Atlàntida-Golf i recorrem un tram asfaltat que ens serveix per recuperar forces i iniciar la pujada més dura del recorregut, la costa pel Cami de la Mare de Déu de Gràcia fins Miralpeix.

Aprofitem per pujar al Turó de Miralpeix (ruïnes casa-castell) i tornem pel mateix tram fins al Radiofar (petita parada contemplativa), aquí iniciem un tram més tècnic de baixada pel Camí Vell de la Mare de Déu de Gràcia (sender) i el deixem a la pujada, tot desviant-nos a l'esquerra i pujant amb esforç fins al Fitó de Miralpeix.

Seguim per una divertida baixada,amb algun gir compromès, fins arribar al tram més suau del Fons del Milhomes i sense arribar a la pista dels Colls, pugem Milhomes (dur) i tornem a baixar per la cara nord del bosc de Miralpeix (sense arribar Can Girona).

Girem a l'esquerra per iniciar el tercer tram, tot pujant per la Torna, a tocar Mas d'en Serra i Can Pasquali, tot corriol no molt exigent, però que no deixa descans a les cames fins arribar a l'alt de la Serra de les Mesquites on iniciem un divertit descens entre pins, fins a la pista.
Creuem la pista i pugem a la Rodona baixant per tècnic sender i després seguim planejant per senda recorrent el lúgubre tram del Fondo d'en Jaques.

Tram de puja i baixa constant pel Fons d'en Pasquali, seguim per pista uns metres per arribar prop de l'alt de la Serra dels Bons Aires (Mirador de la Urbanització) i una mica abans girem a l'esquerra i en forta baixada tornem gairebé a tocar mar.

Darrer tram pel Colls i entrem al fondo de Coma de la Guineu on gaudim la baixada fins la Casa del Mar. Darrer corriol vorejant La muntanyeta i entrem pel pont de la via a Sant Gervasi

Sortides circulars des de Vilanova (segons grau de dificultat):

VNG a la Cova Negra 31km.
VNG, suau Garraf 2019. 47 km
VNG a Clariana i Casa Alta 50km
VNG a la Llampa 54km
VNG a la serra de les Gunyoles 54km
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
VNG al Castell d'Olivella-Terra 55km

2 commentaren

• Foto van miketony914

miketony914 11-jun-2019

Muy buena ruta la haré próximamente gracias por publicarla. Atte. Tony

• Foto van +50

+50 12-jun-2019

Si la haces varias veces la disfrutarás seguro, ya que conocerás todos los recovecos donde hay que darle otro ritmo.
    Tony, gracias por el comentario