Tijd  8 uur 15 minuten

Geüpload 21 juni 2018

Uitgevoerd juni 2018

739 maal bekeken, 8 maal gedownload

nabij Divača, Divača (Slovenija)

Etapa una mica més entretinguda i divertida que la del dia anterior. Sortim de Divača seguint la carretera 409 que deixem al cap d'uns tres quilòmetres aproximadament, continuant per una petita carretera fins que en el poble de Kozina, recuperem la 409 just el temps de passar per sota l'autopista A1 perquè immediatament després, quan la carretera fa un revolt cap a l'esquerra i comença una baixada, nosaltres girem a la dreta i anem a agafar un carril bici pel qual deixarem Eslovènia i entrarem a Itàlia, acabant aquesta ruta per bicis en el centre de Trieste. En eslové "Kolesarska steza Draga-Klanec" i molt mal indicat el seu inici en la part eslovena. En Italià, passa a dir-se "Pista ciclopedonale Giordano Cottur" i s'acaba com el rosari de l'aurora al mig de la ciutat.
Afegir que en aquesta ruta hi ha túnels i algun llarg. Es aconsella portar algun llum encara que un dels túnels s'il·lumina a mesura que s'avança. Però només un!
Aprofitem per fer turisme pujant fins el Castello de San Giusto, per baixar tot seguit fins la Piazza Unitá d'Italia i passejar pel moll de Trieste esperant el vaixell que ens portarà fins a Muggia, a l'altre costat de la badia.
El vaixell és molt puntual i el personal molt amable, ens col·loquen ells mateixos les bicis en el lloc que correspon i ens pregunten si portem "cales" a les sabates. Com que responem que no, es queden tranquils. Tenien por que els féssim malbé el terra?
Un cop feta la travessa, visitem el poble de Muggia, petit però molt maco i seguim fins a San Rocco on tenim el nostre hotel, a poc més d'un quilòmetre de distància.
NOTA: Dins la distància total del dia, està inclosa la travessa en vaixell d'uns 5 km.