8,7

1478 maal bekeken, 61 maal gedownload

nabij Esterri d'Àneu, Catalunya (España)

Es surt d'Esterri pujant per la carretera vella fins a València d'Àneu, Son i cap a les Planes de Son (tot indicat). Aquí s'agafa una pista forestal que segueix pujant fins al Plan d'Estaro. A continuació hi ha un parell de descansos i plans fins a arribar al darrer tram de pujada, que acaba al trencall que, a mà dreta, portaria cap al Refugi del Pla de la Font (el track no hi arriba perquè hi havia molta neu, però des del trencall sols són uns 10min més de pujada i ja hi seríem. Val la pena per les vistes i perquè s'hi pot fer una cervesa molt recuperadora després de tota la pujada).
Per tornar es comença amb una llarga i rapidíssima baixada per pista forestal fins a la carretera, es tira a la dreta i de seguida arribem a Jou. A la entrada del poble, a mà esquerra, comença un corriol-trialera amb fort pendent que ens porta directament a la Guingueta d'Àneu i ja sols queda tornar cap a Esterri passant per Escalarre.

Qualifico la ruta de difícil per dos motius: perquè es puja tot el desnivell d'una atacada, pràcticament sense descansos, i també per la trialera de Jou a la Guingueta, molt dreta i tècnica, però que es pot fer tota sense posar cap peu a terra. Aquells acostumats a aquests desnivells i a les trialeres gaudireu com animals d'una gran sortida en un entorn incomparable.

No feu cas del temps total perquè em vaig entretenir molt amb la neu que em vaig trobar a les zones altes. Amb tres hores es pot fer bé.