Coördinaten 696

Geüpload 1 april 2019

6,7

68 maal bekeken, 5 maal gedownload

nabij Fayón, Aragón (España)

Durada de la ruta 2h30m. Sortim de Faió direcció al mirador de l'Ebre on hi ha l'ermita del Pilar, una vista magnífica de l'Ebre. Es veu el campanar del poble vell de Faió que sobresurt de l'aigua, també es veuen les poques restes del castell. Baixarem pel camí que va baix al riu, he de dir que està més bé del que recordava quan hi vaig baixar a peu, és més ciclable del que hem pensava, he tingut que baixar alguns trams a peu però contava que baixaria la major part, la mitat l'he pogut baixat a cavall, això sí amb molt de compte i he de dir que només per les vistes val la pena. Ja a baix podem admirar el campanar d'aprop. Ara tornem cap al poble, pujant trobem la cova de l'oriola i la mineta. Arribem a la carretera i la seguirem uns kilòmetres, agafem un camí que surt a l'esquerra que ens portarà a l'ermita de Sant Jorge, ón hi ha un pi molt guapo. Deixem l'ermita i tirarem avall pel barranc de vall de l'Asut, per arribar al riu Matarranya. M'ha impressionat molt lo gran i ample que és, parets de pedra i la llera del riu blanca de pedra i còdols, gens d'aigua, com si fos un fòssil d'un dinosaure, bé tampoc hem vui passar, està bé. El creuarem dues vegades sense cap problema. Continuem avall i trobem l'aigua de l'embassament de Riba-roja que puja per la desembocadura del Matarranya. Abans de tirar barranc amunt per arribar a Faió veiem el túnel antic del ferrocarril amb la seva protecció de formigó per les pedres que queien i que una vegada varen fer malbé el pont. La pujada del barranc de Juanito m'ha superat i m'ha fet baixar de la bici. Arribem dalt a Faió i passem per davant de l'església que no se sembla gaire a la que hem vist al començament que emergeix de les aigües de l'Ebre. I aquí acaba la passejada, ara un bon dinar i cap a casa. Apa doncs Salut i Pedals.

Vista

Roques

Panorama

Fotos

Protector del tunel del tren vell