1656 maal bekeken, 25 maal gedownload

nabij Almenar, Catalunya (España)

Encara que quasi mai vaig a marxes, em vaig apuntar fa temps a aquesta cursa:

Bàsicament`, m'hi vaig apuntar pq. discorre per alguns dels territoris de la meva infància, la podia fer amb el meu cosí i està organitzada per alguns companys de joventut o amb els que havia compartit un dia molt guapo de btt fa un parell d'anys, fent una volta similar, però en sentit invers, al Pantà de Santa Anna, que podeu veure aquí:

El primer que s'ha de dir és que és una cursa 120% recomanable si la voleu fer l'any 2016: Súper ben organitzada, amb un marcatge perfecte que feia innecessari el gps, (entre les 3 curses, s'han marcat uns 180 km!!!), uns avituallaments molt ben ubicats i assortits, totes les atencions i bon rotllo en tot moment per part dels voluntaris (cotxe i moto escombra i fins i tot un dels cracks dels BIKES PONENT fent de bici escombra, amb qui hem fet els darrers 25 km), un paisatge excepcional, amb només 4 corriols/trialeres, però tots llargs i mooolt guapos (i 2 d'ells oberts especialment per aquesta cursa, amb la feina que això suposa!), emorzar abans de sortir, servei dutxes i de massatge al final i un bon dinar de pasta i pollastre i barra lliure (res a veure amb la beguda i l'entrepà d'algunes curses). Tot això i un maillot molt guapo per 35 euros (5 més per no estar federat) és un regal !. L'any vinent es mereixen molta més participació (a la llarga crec que no arribàvem als 60 inscrits).

El segon, que suposo que per falta de costum i d'avaluació de forces (veient que la setmana passada havia fet 92 km i 2300+ sense problemes) no m'ho he planificat bé: vulgues que no quan veus tirar a la gent et sap greu que et passin, et motives i, al final (o des des de la meitat, milllor dit) he patit damunt la bici com mai, amb rampes molt fortes ja al km 70, on he estat a punt de plegar. Tanmateix, més amb el cor que amb el cap i amb l'ajut de mon cosí, he mirat de continuar i malgrat que he hagut de parar 4 cops més a fer estiraments i trigar mitja hora més en acabar que altres companys que havíem coincidit a l'avituallament d'Alberola (a l'esmentat PK 70, aprox, quan ja estava tot el més dur fet...), he pogut ser allò que diuen de "finisher".

Val a dir que a la cursa han abandonat quasi 20 companys. Dóna idea de la duresa del recorregut el fet que malgrat haver fet mitja hora més del que en principi pensava que faria (i arribar, junt amb mon cosí i 2 companys més, el "primer pel final") l'IBP índex ha sortit de 181 i diu que vam fer un 47 d'IBP rànking (un temps "mitjà" per una ruta així d'entre totes les que hi ha pujades a aquesta web, si bé cal entendre que això era una cursa, clar, i no una ruta de dissabte de les que faig jo i fem molts).

Descripció del recorregut:

Per trams, la ruta comença molt planera (uns 10 km) fins a les estribacions del Montpedró. Allí hi ha, de cop, al Regal del Col.lector, les rampes més dures de la cursa, amb pendents que arriben al 20%. Millor haver anat amb més calma...

Un cop dalt del Pla de les Mules, es va planejant-baixant cap a Baldellou i abans d'arribar-hi fem el primer corriol guapo del dia, no massa tècnic i tot ciclable estant el terreny bé com avui (com els 4 del recorregut). A partir d'aquí ja anem veient el pantà de Sana Anna contínuament. Al poble, primer avituallament i a la sortida un bucle per pistes i altre cop amunt, primer per carretera gens transitada i després per pistes que comencen a tenir pedra solta. Fem el segon corriol del dia, espectacular també, i després un parell de pujades ben fortes fins arribar a dalt de la carretera que va d'Estopanyà a la presa del Pantà de Canelles, a dalt del Coll de la Irene. Allí ja he vist que no anava massa bé: són 56 km i 1.400 m positius i mon cosí, que fins aleshores el duia sempre darrera, ara ja ha arribat dalt davant...

Aquí hi hem arribat amb 4 horetes (estava bé el temps pq. ja teniem més de la meitat de la feina feta), hi havia un bon avituallament i hem conicidit encara ben bé una quinzena de bikers,

Des d'aquí hi ha una baixada vertiginosa fins al riu Noguera Ribagorçana i és un dels trams amb les vistes més espectaculars del recorregut. Un cop baix, comença una pujada constant i dura per les solanes de la Serra de Blancafort. No té les rampes de les de la primera meitat del recorregut, sinó que és molt llarga: en 6,5 km es guanyen 500 m. Un cop dalt, es davalla fins al nucli d'Alberola, passant a tocar del petit nucli de Vilamajor, per una pista de tot-ú en molt bon estat. Allí hi havia l'avituallament més esperat del dia. S'hi pot agafar aigua de la font.

Jo he continuat pq. he pogut fer estiraments i volia al menys fer una petita trialera que han posat prop d'Alberola i la baixada del Pas del Llop, que un cop havia fet de pujada i és un paratge espectacular.

A partir d'aquí, trobareu un parell de pujades més, les més suaus de la ruta, però que m'ha tocat fer-les tot "a molinillo" com qui diu, i una trialera final "nova de trinca" i molt llarga, amb un darrer tram de lleugera pujada, per a finalitzar amb una baixada neta per pista en bon estat a Ivars de Noguera i un darrer tram pla fins a Almenar.

En els darrers 35 km he perdut mitja hora bona respecte de bikers que estaven a l'avituallament d'Alberola, però si més no, he pogut arribar (i encara ha sobrat més de mitja horeta del temps màxim que donava la organització per a fer-la... Sempre s'ha de mirar el costat positiu de les coses.)

En conclusió: malgrat el mal sabor de boca del tràngul final, em quedo amb ganes de tornar-hi a la segona edició, ja amb coneixement de causa i si pot ser una mica més ben preparat per a no patir.

* Posso difícil pq. és llarga (i avui se m'ha fet molt difícil físicament), però tècnicament, no ho és massa: els 4 corriols (amb el terreny en bon estat) sónde dificultat mitjana i hi ha algun tram de pujada de tracció difícil. La resta, cap problema.

** El desnivell acumulat quadra perfectament amb el de l'IBP, no amb el del Wikiloc (no arriba a 2.500, però li falta molt poc).

Qüestions de logística:

Si voleu fer aquesta ruta anant al vostre aire i en "mode excursió", jo potser em saltaria el bucle inicial d'Almenar i el que hi ha a la sortida de Balldellou (és per pista i no té res de massa interessant: agafaria ja la carretera de Camporrels) i em guardaria aquest kilòmetres per anar a esmorzar/dinar a Estopanyà.

Pel que fa a l'aigua... Agafeu-ne força a Balldellou, ja que no es passa per més cap lloc amb aigua, fins que arribeu a Estopanyà (si hi aneu), o bé fins, suposo, a baix de la pressa de Canelles. Precissament, aquest tram ha estat dels més durs del dia, ja que era l'unic moment que ha fet calor (sort encara d'això, si no segur que no acabo), però l'organtizació havia posat un punt d'aigua estratègicament a mig tram (un altre encert) que vosaltres no tindreu...

DADES IBP

Track : 13-sep-15_05_01_09_pm_bo.gpx
DIFICULTAD DE LA RUTA
Puntuación
IBP = 181 BYC

Penalización condiciones del trayecto: 63 % ( > 50 % = MTB, < 50 % = RDB)
CONDICIÓN FÍSICA
Ranking
IBP fit = 47
Fiabilidad del track original: A (2483/72/0/-/-/72)
Nivel de corrección aplicado al track: 0

Distancia total: 104.506 Km mi / ft ?
Distancia analizada: 104.506 Km

Velocidad máxima sostenida: 50.63 Km/h

2 commentaren

• ivanssans 28-sep-2015

Moltes gràcies pels teus comentaris. Aquest dissabte vaig anar a fer la ruta usant el teu track i fent cas dels teus consells. Tot va anar rodat.

Salutacions,

• Foto van flonjall

flonjall 28-sep-2015

M'alegro que t'hagi anat bé i hagis pogut gaudir d'aquesta ruta tan guapa!. Gràcies per comentar