persi

Geüpload 25 juni 2013

Uitgevoerd juni 2013

4374 maal bekeken, 90 maal gedownload

nabij Volvic, Auvergne (France)

GRAN TRAVESSA MASSÍS CENTRAL FRANCÈS (CLERMONT-FERRAND – SÉTE) 693km +14000m

Ruta que travessa el massís central des de Clermont-Ferrand a Séte ( de la regió volcànica de l'Auvergne al mar mediterrani) utilitzant pistes, carreteres secundàries i bastants senders, feta en 9 dies. Vaig seguir la ruta clàssica del GTMC amb algunes variants més atractives. Aquesta ruta és molt variada i amb grans contrastos, passarem per paisatges molt variats seguint el massís central de nord a sud sense grans desnivells però amb molts turons trencacames i al la major part al voltant dels 1000m d'alçada. En general terreny molt ciclable i amb divertits senders. Es molt recomanable fer-la amb molt poc pes ( vaig portar una bossa colocada al centre del portaequipatges, sense alforges i dormint i menjant en hostals i gites d'etape (albergs)). Tots els allotjaments utilitzats són molt recomanables i em van tractar molt bé.
Molt recomanable la guia de la travessa GTMC editorial Chamina i un molt bon article de la revista Vèrtex nº241.

1º dia: Volvic - Laschamps (40km, +950m)
Dia de viatge cap a Clermont-Ferrand i etapa curta per la regió volcànica de l'Auvergne. Els meus pares hem porten amb cotxe i aprofito per saltar-me el tros urbà de la gran ciutat de Clermont-Ferrand i començo la travessa al bonic poble de Volvic on comença realment el tros més guapo de la ruta. Pujades fortes sortint de Volvic i després terreny molt rodador amb alguna rampa forta. Paisatges fantàstics entre puys (es com anomenen aquí als arrodonits volcans) i boscos molt frondosos. Senders molt ciclables i molt divertits. La pujada al puy més gran, el Puy de Dome, està prohibida a les bicicletes. Em tallo i no hi pujo (m'estalvio les pendents que eren duríssimes). Nit a la gite Espace Volcan.

2º dia: Laschamps - La Godivelle (80km, +2000m)
Pistes molt trencacames (puja-baixa) per boscos fins arribar al poble d'Orcival (bonica bassílica). Després fortíssima rampa i turons fins al bucòlic llac de Servieres. Pistes bones i senders fins al turístic llac de Chambon (hi ha un tros de platja i tot). Pujades a St. Victor i Serre Haut i descens fins el poble de Besse-en-Chandesse (dinar). Pistes bones i senders divertits fins al llac de Pavin i Montcineyre. Després del llac pistes molt enfangades (complicat fins i tot a peu). Pujada per carretera fins a Brion. Pista en forta pujada amb moltes pedres i després senders per dins el bosc. Camins entre prats i valles bastant durs en pujada i el temps amenaçant de ploure en qualsevol moment. A 100 m de la gite, "orages" o sigui tempesta bestial i corrents arribo a la gite. Nit a la gite d'etape des Sagnes de la Godivelle.

3º dia: La Godivelle - Trailus (92km, +1850m)
Sortida de Godivelle amb boira, el primer tros és un camí molt incòmode, enfangat i amb grans forats de les potes de les vaques. Després és molt estret entre dues tanques punxegudes i de tant en tant escala per creuar els tancats, molt incòmode per passar la bici (veure foto). El paisatge fantàstic. Després de passar un llac venen pistes més rodadores i carreteres secundàries. Al buron de Paillisiere molta boira. Forta baixada fins Allanche (bonic poble). Pistes bones i rodadores i poblets. Sender de baixada a Neussargues molt guai i algun tros tècnic. opcional la visita al poble de Moissac. Poble de Neussargues bastant gran (serveis i estació). Després fortes pujades. Al poble de Saillant podem veure un castell molt guapo. Arribant a St. Flour faig una variant del GTMC que puja a la part alta del poble (poble turístic i amb molt bones vistes de la part baixa, recomanable). Descens fort i sender al costat del riu (ruta VTT). Són les 14:30 i per menjar tot està tancat (fins i tot han marxat els cuiners, bocata a la boulangerie). Pista puja-baixa fins le Pirou (i tros de carretera bastant aburrit amb la calor que feia). Abans de Ruynes-en-Marguerite sender molt guapo per dins el bosc. Després de Ruynes (serveis) fortíssima pujada fins a Trailus. Nit a la gite Les Volpillieres.

Continua el relat a la 2º part.