Tijd  2 uur 52 minuten

Uitgevoerd maart 2019

8,4

252 maal bekeken, 19 maal gedownload

nabij Vilanova i la Geltrú, Catalunya (España)

Escapada de tres hores fins la Cova Negra a la Riera de Jafre recorrent el recuperat corriol del Torrent de l'Espluga i els corriols de Miralpeix i Can Pasqualí.
Recorregut tècnicament moderat exceptuant alguns baixadors que podeu fer a peu i on gaudireu de molts trams de corriol, però amb zones intermitges de recuperació.

Hem gaudit molt baixant el Torrent de L'Espluga i tot el tram del Fitó de Miralpeix.

Rutes de corriols:
VNG, Ribes, Sitges Corriols de Mar 19km
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.
VNG als corriols d'Olèrdola 44km
VNG a la Picarola 33km
VNG als corriols de Clariana i Bellvei 54km
VNG, Calafell i Clariana pel Fondo Blau 48km

Recorregut:

Inici per asfalt fins sortir de Vilanova . Després pistes i corriols a la zona de Solers i Can Martí per anar escalfant fins la zona del Montgròs.
Pedalem entre bosc, vinyes i oliveres per un divertit corriol i voregem el Mas de Montgròs fins arribar a la carretera, on comença per a nosaltres la sorpresa del dia.

Entrada difícil al Torrent de l'Espluga, alguns baixem de la bici, però després continuem baixant a bon ritme per aquest recuperat sender amb trams molt bonics i en un entorn especial.
Seguim el torrent per un baixant de vertigen per al nostre nivell i a partir d'aquí altres més fàcils fins que arribem al bonic barri del Castell de Ribes.

Pugem pel corriol del marge esquerra de la Riera de Ribes fins al Palou de Baix per seguir un divertit tram de corriol a Can Bertran i Riera de Jafre fins la pista del GR-92,4 que no deixem fins arribar a la Cova Negra (imprescindible una llanterna per entrar).

A la tornada la fem un tros pel mateix indret, però a l'alçada de la urbanització de Can Lloses (WPT 09) creuem la riera de Jafre seguint un corriol pel marge esquerra de la riera fins a la pista que envolta al Turó de la Carretera.

Després deixem la pista per entrar a la llera de la riera, que seguim fins a Can Suriol.

A partir de Can Suriol pedalem el tram més llarg de sender, primer en pujada fins arribar al Fitó de Miralpeix i després descens més tècnic i divertit fins a la pista dels Colls. Val la pena l'esforç.

Avui queden forces i tornem a pujar pel corriol del Milhomes i voregem Can Pasquali per un corriol entre garrofers i pins fins a Mas d'en Serra.

A partir d'aquí nou corriol per on planegem (Les Mesquites) amb precioses vistes del litoral i per pedregosa baixada arribem a la Casa del Mar.
Finalment entrem a Vilanova per Sant Cristòfol i la Farola

A més d'aquesta ruta, hem realitzat altres sortides de diumenge des de Vilanova.
De moment Wikiloc no permet ordenar per temes o zones i per això les hem organitzat segons dificultat:

Sortides circulars des de Vilanova (segons grau de dificultat):

VNG a la Cova Negra 31km.
VNG, suau Garraf 2019. 47 km
VNG a Clariana i Casa Alta 50km
VNG a la Llampa 54km
VNG a la serra de les Gunyoles 54km
Corriols per Vilanova, Ribes i Sitges 42km.