Tijd  4 uren 42 minuten

4,4
8,7

77 maal bekeken, 1 maal gedownload

in de buurt Marsá, Catalunya (España)

Per veure les fotos d'aquesta ruta aneu a :
Pels voltants del Mas d'en Crusat des de Marçà ( 29-04-21 )
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

PREVI : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
També aconsello que si un track té 3 anys o més, es tingui cura i a ser possible es comprovi ruta amb un d’actual ja que els camins poden restar perduts o embrossats. Com més “atípica” sigui la ruta més cal tenir-ho en compte. Segons quin autor pot donar més garanties que d’altres, però el temps passa per tothom ......

IMPRESSIÓ : Sortida que podríem valorar de fàcil però que per la quantitat de cruïlles que trobem al recorregut l'hem posat com a "MODERADA". Per a persones acostumades a la muntanya i amb GPS sense dubte ruta "fàcil".
Malgrat sigui opcional val molt la pena apropar-se fins la curiosa zona de l'ermita de St Gregori , amb unes roques característiques que recorden molt l'entorn de l'ermita de la Roca de Mont-roig.

APROXIMACIÓ : A Marçà davant entre la cooperativa i la piscina ( estan al costat ) trobem lloc per deixar uns quants cotxes. ( wpt 01 ).
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil + )

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Ull ) Nosaltres al tornar de Sant Gregori vam seguir un corriol que porta als racons. Com al final no te sortida van haver de desgrimpar per unes roques que tenen la seva dificultat. Si no voleu complicar-os la vida millor tornar pel camí d'anada en lloc de seguir aquesta alternativa.

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Bona part per corriols. Des de Sant Gregori (wpt 08 ) quasi tot pista.
Per arribar al Toll de la Pallisa ( wpt 02 ) poden seguir la Riera , com fa el track, o anar pel camí marcat des de la TV-3001. Molt més còmode aquesta segona opció especialment si ha plogut ja que pas per la riera resta una mica tapat per canyes i algun tram amb aigua.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Movistar amb bona cobertura.

MENJAR : Hem dinat al restaurant Kabbalah de Falset (977831100) . Bon tracte. Menú feiner amb exel·lent relació qualitat /preu . Punt de cuina moderna per 12€ amb beguda i cafè inclòs. Amb raó, ben valorat al Tripadvisor.

AIGUA : Cap font amb aigua

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +503 . Temps en moviment 04hr 02'
Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp filtro el track eliminant els punts amb menys de 1,80 mts de separació. El resultat d’aquest procés el pujo al wikiloc. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Una mica abans del Mas d'en Querol millor agafar la pista ( wpt 29B ) de l'esquerra i seguir-la fins retrobar el track i així ens estalviar passar per camins mig privats ja que pas clàssic resta tancat amb una cadena.
Aquest recorregut travessa el mas de la Teresita ( wpt 12) on ens vam sortir un parell de gossos molt cridaners sense lligar tot i ser un camí públic . Per estalviar-nos aquest ensurt podem després del Mas de Jaume Gran ( wpt 12) just quan trobem la riera ( wpt 29A) anar a l'esquerra fins retrobar el track a l'altura del pas per sota la via del tren. Així també retallem una mica el recorregut.

BIBLIOGRAFIA : Ed Piolet te mapa de la zona de Llaberia.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a la utilització de la electrònica ( GPS ). Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.