Moeilijkheidsgraad   Gemakkelijk

Uitgevoerd april 2014

5,1

1499 maal bekeken, 33 maal gedownload

nabij Benifairó de Valldigna, Valencia (España)

3ª ETAPA “GR 236 RUTA DELS MONASTIRS”.

Data: 13/04/2014
Tipus de ruta: Travesia
Lloc d’inici: Simat
Hora d’inici: 8:15 a.m
Duració: 4:22:00
Distancia: 20.5 km
Dificultat: Fàcil
Desnivell acumulat positiu: 562m (Dates del GPS)
Desnivell acumulat negatiu: 484m (Dates del GPS)
Recorregut: Simat – Alzira

Tercera i última etapa del GR 236 . Aquesta transcorre entre les localitats de Simat i Alzira. Iniciem el nostre camí desde la població de Simat.
El primer tram l'iniciarem per un agradable sender que recorre paral•lel al riu Vaca , on s'ha habilitat una zona d'oci , per anar passejant entre tarongers fins a la població de Benifairó . El naixement d' aquest riu està ubicat en la "Font Gran de Simat" i acaba el seu recorregut a la "platja de Xeraco" . Cal estar atents a les marques del GR ja que estan en bastant mal estat, o estar atents al track del GPS. Des Benifairó agafem el "Camí Vell D' Alzira" a buscar l'Antiga via ferroviaria que unia les localitats de Carcaixent amb Gandia, habilitada en alguns trams per a la ruta, com és el cas de la "Trinxera del Trenet o el Portitxol Vell", aquest pas entre muntanyes va estar cobert de vegetació i runes fins que en el projecte de recuperació i senyalització de la senda el va netejar i rehabilitar, convertint-se en un còmode i atractiu pas entre les dues valls, la Valldigna i Aigüesvives. El camí segueix sense cap dificultat entre camps de tarongers per una pista en bon estat i molt cuncurrida per ciclistes fins al "Monestir d' Aigüesvives", propietat de la família Gomar-Ferrer, més coneguda per tant, de Gandia. Seguim direcció cap a la "Barraca d' Aguesvives". És a partir d'aquest momet quan comença l'ascensió de les dues contraforts a salvar durant la jornada: Primer Pas del Pobre entre Aigües Vives i la Casella i després el segon Pas del Pobre entre la Casella i la Murta. Prenem direcció a la Serra de les Agulles per ascendir per la solana el primer "Pas del Pobre", també recuperat per aquest GR - 236 . Un cop a la divisòria de les dues valls, s'aprecia una magnífica vista des d'Aigües Vives i des de la Casella, pel qual es va a baixar, per una frondosa vegetació d'ombria, que una pronunciada llaçada baixa fins al marge esquerre del Barranc de la Casella, i un cop a aconseguit el pla, segueix per una atractiva senda fins a arribar a la Font Nova. Un breu ascens per una rústica escala de pedres per arribar a la carretera asfaltada, enllaçant amb el sender de curt recorregut PR-303 "D'Alzira a la Casella" després del tram asfaltat de carretera arribem al pal indicatiu del segon "Pas del Pobre", després de vèncer una important pendent arribem al vèrtex de la muntanya des d'on tenim una vista privilegiada de la "Vall de la Murta". Comencem el descens per una senda bastant trencada que ens porta fins a les mateixes ruïnes del "Monestir de la Murta", des d'on ens diriguim fins l'entrada, lloc en el qual tenim els nostres vehicles. Després de la ruta, com és habitual, després de disfrutar del camí ens anem tots junts de dinaret. Açi posem punt i final a la nostra Ruta dels Monestirs realitzada en tres etapes.