Tijd  4 uur 31 minuten

2,8
5,7

8353 maal bekeken, 565 maal gedownload

nabij la Menera, Région Languedoc-Roussillon (France)

Aquesta ruta circular parteix de les Basses de Monars (1.300 m.) són als peus del Comanegra, es troba en un lloc molt bonic, on hi ha uns magnífics prats amb molt bones vistes.
Per arribar a la Basses de Monars cal arribar fins Rocabruna i anar en direcció a Beget. A uns 2 km. de Rocabruna veurem una pista a la nostra esquerra on es troba un gran dipòsit de ciment. Hem de seguir aquesta pista de suau ascensió durant uns 7,7 quilòmetres fins arribar al cim de la Bassa on deixem el cotxe, al costat d’un rètol de l’Ajuntament de Montagut i Oix que posa “Benvinguts”.
Nosaltres hem fet la pista amb un “tot camí”, però sense pressa es pot fer amb qualsevol tipus de cotxe.
Començarem la ruta baixant i vorejant la Bassa, on trobem un indicador de camins que ens marca la direcció a Monars i Sant Sebastià. Seguirem baixant per un caminet molt fresat, passant per les ruïnes del corral i pel Mas Mitjà, per arribar a la casa de Cal Bessó amb l'església romànica i antiga parròquia de Sant Sebastià (o Sant Feliu) de Monars al seu davant. L’ermita que està datada des del 1064 és un exemplar interessant amb un absis trapezial i un campanar d'espadanya rústec, en aquests moments està abandonada, però el dintre està força net.
Seguim endavant, i arribem al Torrent de la Font de Monars on hi ha un abeurador pel bestiar, que cal travessar per unes passeres de pedres. Seguim el camí que comença a enfilar molt suaument fins que trobem el Mas de l'Om. Des d’aquí el camí comença a enfilar seriosament fins al Pla de la Vaca. En el mig del Pla i a sobre de la cinglera i al mig d'uns boixos tenim l'entrada de dalt de la Cova del Pla de la Vaca, no és gens fàcil de trobar. La cova té un recorregut d’uns 15 o 20 metres, en pendent, i la sortida està al mig de la cinglera, se surt de la cova reculant a l’ entrada de dalt al Pla. Esmorzem mentre contemplem el Comanegra i el Puig de les Bruixes.
Continuem pel mig del prat en direcció nord per trobar el camí que s'enfila en direcció al coll de Sant Marc. És un camí malmès per la natura, en no ser gaire transitat, però que no presenta cap dificultat, ni de pas ni d'orientació. Quan arribem al coll de Sant Marc, al mig d’un prat de falgueres, comencem a pujar per la forta però curta pujada pel mig d’una magnifica fageda fins el cim del Puig de Sant Marc (1.327 metres).
Al Cim ens esperen unes vistes impressionants del Comanegra, puig de les Bruixes, i el sempre magnífic e inconfusible Bassegoda, al davant.
Baixem tornant al Coll de Sant Marc per començar a pujar el Puig de les Bruixes. Sense cap pèrdua perquè es divisa tota l'estona, s'arriba al cim després d'una curta i costeruda pujada.
El Puig de les Bruixes amb els seus 1.393 metres d'altitud ofereix unes molt bones vistes d’un mar de muntanyes i el Comanegra al nostre davant.
Des del Puig de les Bruixes es va resseguint el camí de la carena amb molt bones vistes i fent bones fotos, fins arribar a una fageda, on comença l'ascens definitiu i costerut que puja al Comanegra. Gairebé al cim hi ha una petita plana, on hi ha un rètol de l’Estat Francès. Continuem per arribar al cim del Comanegra que amb els seus 1.557 metres es considera el sostre de la comarca de la Garrotxa.
Per baixar seguim les marques taronges i verdes, pel mig dels inclinats prats baixem molt directament fins a trobar el cotxe i donem per acabada aquesta magnifica i entretinguda ruta. Com diu el meu company de ruta és: “Una caminada imprescindible per a qualsevol excursionista”.
Salut i bona caminada!!!

• Foto van Fotos
fotos
  • Foto van Inici i fi
Inici i fi a la Basses de Monars (1300 m.)
  • Foto van Mas de l'Om
Mas de l'Om
  • Foto van Mas Mitjà
Mas Mitjà
Pla de la Vaca
Puig de les Bruixes (1393 m.)
Puig de Sant Marc (1327 m.)
  • Foto van Punt de l'estat Francès
Punt de l'estat Francès.
  • Foto van Sant Sebastià de Monars
Esglèsia de Sant Sebastià (o Feliu) de Monars (Can Basso)

21 commentaren

• Foto van LCastaneda

LCastaneda 2-jun-2015

Només per les fotos ja té molt bona pinta! Me la guardo! :)

• Foto van peremagria

peremagria 2-jun-2015

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

L’Alta Garrotxa és un territori feréstec i d’orografia abrupta. El Comanegra (1.557m.) i el Puig de les Bruixes (1.392m.) en són els dos cims més alts i uns miradors fantàstics de la comarca i dels Pirineus més Orientals, especialment del Canigó. La ruta que avui l’equip dels dilluns al complert, amb el bestià inclòs, ha fet, no es una ruta del tot normal, sinó que deixant el cotxe a les Basses de Monars, hem baixat molts metres cap a l’ermita de St. Sebastià i novament ens hem enfilat pel Coll de Sant Marc seguint per la carena entre aquests dos cims, que en un llarg tram separa el Principat dels territoris francesos. Una caminada imprescindible per a qualsevol excursionista !.

ITINERARI: Basses de Monars, Sant Sebastià (o Feliu) de Monars, Coll de St. Marc, Sant Marc, Puig de les Bruixes i Comanegra.

• Foto van Manel_49

Manel_49 2-jun-2015

Sembla molt interessant. Quin tipus de carretera hi ha fins arribar a les Basses de Monars? Espero la descripció, perquè me la quedo en cartera.

• Foto van GERCA

GERCA 5-jun-2015

Quasi coincidim. Nosaltres la vam fer ( dimecres ) més curta. No acostumo a repetir, però també me la guardo
    Salut i Cames

JEP BOIX 5-jun-2015

La veritat és que la ruta està molt bé i l'entorn és preciós, espero que la gaudeixis si hi tornes. Salut

• Foto van joboix

joboix 5-jun-2015

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Una ruta molt maca i 100 x 100 recomanable.

• Foto van Manel_49

Manel_49 6-jun-2015

Molt bona i engrescadora descripció. Gràcies pels detalls. L'he de fer!

• jesusnavarocampoy 16-nov-2015

buenos dias
    ayer hicimos esta excursión integra,excelente,una cosa 6,30 horas,es el tiempo qué efectuamos,sin dormirnos,por lo demás muy bonita recomendada,para personas con ganas de andar,quedarón muy contentos mis compañeros.

saludos

JEP BOIX 16-nov-2015

jesusnavarocampoy 16/11/2015

buenos dias

saludos

• Foto van Alfons Tauler

Alfons Tauler 20-mrt-2017

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Vam fer aquesta ruta el passat dimecres (15 de març). Molt maca tota la ruta, però no varem poder arribar al coll de Sant Marc (ni al pic de Sant Marc) ja que més endavant del Pla de la Vaca no es podia passar d'embardissat que estava. Varem pujar pel dret cap el Puig de les Bruixes.

JEP BOIX 21-mrt-2017

Els corriols amb el temps s'embardissen, és una llàstima!

• Foto van Tonyka72

Tonyka72 5-jun-2017

me ha encantado!!!

• gforcada 8-jun-2017

Com diuen més amunt, també vam trobar el camí embardissat per arribar al coll de Sant Marc i vam pujar cap al Puig de les bruixes per on es veu aquí: https://ca.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=18139150
    La pista per arribar fins on es deixa el cotxe té bastanta pedra suelta, si aneu en un turisme que us estimeu molt millor anar amb algú que tingui un cotxe més alt

• Foto van markus_gps

markus_gps 30-aug-2018

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Tot molt bé, com sempre. Però, per si algú la fa, que ho tingui en compte així... volia comentar que hi ha hagut un tram del track que era impossible de seguir. Em refereixo a la part que aniria des del Pla de la Vaca al Coll de Sant Marc. El camí es perd entre la vegatació que ha anat creixent, fins un punt que hem hagut de recular i anar buscant camí alternatiu. Atapeït de moreres altes i gruixudes... impossible passar.

Recomanaria anar directament del Pla de la Vaca al peu del Pic de les Bruixes, i llavors, anar i tornar del Puig de Sant Marc pel mateix camí.

Salut i muntanya!

JEP BOIX 31-aug-2018

Gràcies markus_gps, per valorar-me-la, comentar-la i actualitzar-la. És una llàstima que els corriols amb el temps s'embardissin. Salut!

• Foto van jesus navarro

jesus navarro 31-aug-2018

Ruta moderada no difícil

JEP BOIX 1-sep-2018

Hola Jesus Navarro, gràcies per la valoració. Vas poder passar pel tros embardissat o també vas tenir problemes?

• Foto van OscarPS

OscarPS 11-sep-2018

Bones JEP,
    Hoy he realizado la ruta y el tramo del Pla de la vaca al Coll de Sant Marc no se puede seguir por el camino por el que lo realizaste, está todo lleno de vegetación y no se puede pasar.
    Como dice markus_gps lo mejor es ir del Pla de la Vaca al pie del Pic de les Bruixes siguiendo un camino que está bien marcado.
    Yo he ido subiendo directo y he ido siguiendo caminos que han ido haciendo las vacas hasta llegar al Coll de Sant Marc.

JEP BOIX 11-sep-2018

Moltes gràcies pels comentaris. Salut!

• Foto van enri.prats

enri.prats 25-feb-2019

Hola Pep Boix, avui La Colla del dilluns, hem volgut seguir el teu tresc i ens hem trobat amb el mateix problema ja comentat.
    Definitivament aquest tram de camí per anar al Sant Marc, a partit del Pla de la Vaca que tu vàres seguir al 2015, s'ha ben perdut.
    Hem deixat el Sant Marc per un altre dia.
    Vistes espectaculars des del Pic de les Bruixes i del Comanegre.
    Salutacions.

JEP BOIX 25-feb-2019

Gràcies enri.prats, pel comentari. És una llàstima que els corriols amb el temps es perdin. Salut!