Tijd  7 uur 33 minuten

• Omgeving

5,4

166 maal bekeken, 8 maal gedownload

nabij Benigànim, Valencia (España)

Temps total: 7:32:54
Temps en moviment: 5:38:43

Eixida de la ruta desde el Parc de la Ortissa, allí hi ha un baret per a fer-se algo abans de començar o quan s'acaba la ruta.

En dirigim cap al calvari, començarem a pujar uns escalons que ens duran cap a la ermita de sant Francesc, la qual podrem visitar.

Posteriorment ens dirigirem cap a la Font dels Frares, la qual no xorra quasi per a després anar a la font del Pi, continuarem pujant fins arribar prop del port de Benigànim, en aquest punt agafarem una pista que passarà per alguns boscos que ens durà fins al dipòsit.

En el dipòsit agafarem una pista la qual als poc metres apareixerà a mà dreta una sendeta prou empinada que ens durà fins a la ermita del pare Romaguera, després de fer la visita ens dirigirem a la cresta, és la part més tècnica de la ruta, la primera pujada és prou dura però després no té tant de desnivell, a destacar les vistes.

La cresta ens portarà a una pedrera, baixarem una pista per agafar després una sendeta que baixarà i baixarà fins arribar a una de les parts més boniques de la ruta, passarem per zones boscoses d'abundant vegetació, la senda acabarà en el pàrquing de la Cova Negra, allí trencarem a l'esquerre, passarem per un pontet fins arribar a la cas de la llum, allí hi ha una zona en taules a on pararem a dinar.

Després de dinar visitarem la Cova Negra, després recorrerem l'Estret de les Aigües i quan arribem al final tindrem que passar per un pas estret en el qual creuarem el riu, pujarem per una senda a l'altura de la via del tren Xàtiva - Alcoi, hi ha que tindre molt de compte en aquest punt i ens dirigirem a visitar un túnel que passa per baix de la via del tren.

Després continuarem la ruta per sendes i camins, tornarem a creuar la via del tren, en esta ocasió per damunt, pujarem fins al camí dels burrets per agafar la baixada que ens durà de nou a la Ortissa.

La ruta no és difícil, la part més tènica serioa le cresta que hi ha després de l'ermita del pare Romaguera, i a destacar la distància que supera els 20kms, no apta per lo llarga que és per a gent que no estiga acostumada a eixir a caminar per la serra.
  • Foto van CALVARI
  • Foto van BASSETA
  • Foto van ESQUERRE
  • Foto van ESQUERRE FLETXA
En aquest punt estem molt prop de la carretera del port de Benigànim, ara el track girarà cap a l'esquerre direcció al dipòsit.
  • Foto van DIPÒSIT
Allí trobarem una fonteta.
  • Foto van ERMITA PARE ROMAGUERA
  • Foto van CRESTA
Part més tècnica de la ruta, encara que no és difícil. A mà esquerre tenim unes boniques vistes de la comarca de la Costera a on podrem veure el castell de Xàtiva
  • Foto van PEDRERA
La cresta acaba en la pedrera de la foto, desde aquest punt podem veure la creu del Genovés, agafarem una pista que ens durà a la senda Andalusa.
  • Foto van ESQUERRE SENDA ANDALUSA
  • Foto van ESQUERRE SENDA AVALL
Vistes desde la senda que tenim que baixar
  • Foto van PONTET
Creuem el barranc per aquest pontet
  • Foto van ESQUERRE SENDA
  • Foto van BARRANC DELS BASSALS
  • Foto van FORN DE CALÇ
  • Foto van PARAL·LELS AL TREN
En aquest punt la senda transcorre paral·lela a la via del tren
  • Foto van PONT
  • Foto van PÍCNIC
  • Foto van CASA DE LA LLUM
  • Foto van MIRADOR
  • Foto van COVA NEGRA
  • Foto van RECTE - AVENTADOR
Anirem seguint el camí de l'Estret de les Aigües direcció cap a Bellús, enfront de nosaltres podem contemplar l'Aventador
  • Foto van PRESA
En aquest punt tindrem que passar pel pontet de la foto
  • Foto van VIA TREN
  • Foto van DRETA SENDA
  • Foto van VISTA FABRICA DE BORRA
  • Foto van PAS DE AIGUA
  • Foto van TÚNEL
El túnel passa per baix de la via del tren