3,7
7,4

70 maal bekeken, 2 maal gedownload

nabij El Bruc, Catalunya (España)

Sortida feta amb el grup #CaminantsCanyeros de #Martorelles.
Ruta per la zona més salvatge de Montserrat, pujant a la Roca Foradada i al Montgrós.

Darrera sortida de l'any 2019 dels #CaminantsCanyeros de #Martorelles.
Aprofitant les festes nadalenques els nostres Canyeros han decidit realitzar la darrera sortida de l'any per afrontar els temuts àpats nadalencs.
El lloc triat per a la caminada a estat la muntanya màgica (Montserrat) però com els nostres Canyeros fugen de les rutes tradicionals i massificades, han escollit visitar el costat més salvatge de Montserrat.
Els Canyeros Pedro i Tomás i la Canyera Roser han estat els que han afrontat aquesta caminada i també ens han acompanyat dos amics del CEI Vicenç i Maite.
Hem començat a Can Maçana seguint un camí ample hem anat ascendint, als 10 minuts de començar ja hem vist a la llunyania el nostre primer objectiu la Roca Foradada. Seguint un bonic corriol hem arribat als peus de la cavitat, ens hem desviat de camí i hem pujat per un pronunciat corriol fins a la Roca Foradada. A l'arribar ens a sorprès el fort vent que bufava, un fet que a dificultat la foto de grup i ens a fet extremar les precaucions. La nostra Canyera Roser a perdut les ulleres a causa de la força de vent, després de baixar de la roca hem tornat de nou a l'corriol per on havíem vingut. Hem seguit el nostre camí passant sota la Cadireta, uns metres més endavant hem agafat el desviament cap al Coll de Port i el Portell Estret. La meitat de la pujada era per un corriol que anava guanyant altitud progressivament, a l'arribar a una cruïlla hem decidit anar en direcció a el Portell Estret. Després d'uns metres de bon camí, el corriol a passat a ser una canal amb forta pendent. Els nostres aventurers/es estaven començant a notar l'ascens però a poc a poc i amb alegria hem aconseguit arribar a dalt, després de baixar uns metres per l'interior d'un bonic bosc hem arribat a una cruïlla on ens hem acomiadat de Vicenç i Maite per continuar el nostre camí cap a la conquesta del cim de l'Montgròs.
Començava així la part més salvatge de la nostra caminada, ens adentravamos en uns corriols poc concorreguts. Caminar pels corriols que porten cap al Montgròs és com entrar en un lloc màgic amb corriols plens de vegetació i zones de pedra on hi havia de vigilar on posar els peus, els nostres aventurers/a avançaven amb il·lusió de descobrir aquells meravellosos indrets. Després de passar per la font de la esllevissada hem arribat a Coll de Port, des d'allí només quedaven 2,5km a l'Montgròs però eren els més durs als quals s'anaven a enfrontar els nostres canyeros/a. Després de baixar uns metres per un corriol bastant empedrat, els nostres canyeros/a han hagut d'afrontar una dura pujada. Quan ja semblava que la pujada havia acabat han arribat a una cruïlla on marcava que el Montgròs estava a 450m, el que no podien imaginar els nostres aventurers/a era que s'anaven a enfrontar a una inclinadíssima pujada ia una baixada per un pas bastant complicat i on han hagut d'utilitzar la seva destresa per poder baixar-la amb èxit. Un cop superat aquestes dues dificultats i després de passar un pas bastant aeri han afrontat l'última pujada abans de coronar el cim de l'Montgròs, a l'arribar al cim novament el vent bufava amb moltissima força. Foto ràpida i de nou en marxa, abans de continuar havien de decidir si tornaven per on havien vingut o si per contra agafaven una ruta alternativa. Han decidit que prendrien una ruta alternativa, després de baixar per un corriol bastant relliscós han agafat el camí cap a la canal de la Salamandra. Abans d'afrontar la baixada per la temuda canal nostres aventurers/a han pogut veure els habitants més famosos de Montserrat les cabres, després d'intentar fotografiar-se amb elles han continuat el seu camí iniciant la davallada per la pronunciada i estreta canal. Tot i la dificultat de la davallada nostres canyeros/a no perdien el seu somriure, després de passar la canal han continuat el descens fins al Torrent del Migdia. Des d'allà tocava un dur ascens cap al Coll de Migdia, durant la pujada s'ha notat el cansament acumulat i hem hagut de fer una parada al coll per recuperar forces. Tocava baixar un tram complicat novament, la baixada per la canal de la llum. Un descens inclinat amb corriols relliscosos i zones de roca mullada, un cop a baix hem arribat a el GR que porta a Can Maçana. Un camí que discorre per un bonic corriol que voreja tota la muntanya en un continu puja i baixa que ha deixat minvades les forces dels nostres Canyeros/a. Així després d'1:30h des que van baixar de canal de la llum nostres aventurers/a han posat fi a l'aventura.
Els #CaminantsCanyeros us desitgem unes bones festes!!!