Tijd  4 uren 44 minuten

2,7
5,4

33 maal bekeken, 0 maal gedownload

in de buurt El Pasteral, Catalunya (España)

Aquesta ruta d'avui ens durà a dalt del castell d'Estela d'Amer per la via directe, és a dir, per la cresta del serrat de les Saleres Velles. Encara que li diem directe això no vol dir ràpida, doncs el camí puja pel sotabosc i hem de anar sortejant algunes roques. Ara, en cap moment el camí es perd, està pintat de lila i només hem d'estar atents a seguir les marques. Les roques tampoc no presenten major dificultat, potser el penyal roquer del cim de la torre de Sant Silvestre és el punt on hem de vigilar més. La nostra intenció era continuar per la carena cap a l'Esquerda de l'Infern i les mines, però veient que tot era una mica entretingut i ens esperaven a dinar a Can Quer, decidim tornar enrere fins al castell d'Estela de nou i baixar per la banda d'Amer. Val a dir que és bonic, però amb no moltes vistes degut al bosc i les restes del castell i de la torre són ben minces. Així i tot, hem passat un bon matí gaudint de bona part del serrat de les Saleres Vells. Si us sobre temps val la pena acostar-se a la presa del Pasteral...els barcelonins li deuen bona part de l'aigua que beuen! És força impressionant i un punt de pas del riu molt important des d'èpoques medievals: el Pasteral ve del llatí Passus Teralis, és a dir, el Pas del Ter Alt. Curiós, oi?

Hora Inici: 08:55 30 de nov. 2020
Hora Fi: 13:39 30 de nov. 2020
Distància recorreguda: 11,5 km (04:44)