3,2
6,4

2311 maal bekeken, 20 maal gedownload

nabij Malans, Kanton St. Gallen (Swiss Confederation)

Ascensió al Gonzen, una imponent mola de pedra de 1.830 mts. d’alçada, que s’aixeca en vertical sobre el poble de Sargans, al cantó suís de Sankt Gallen, a la vall del Rin, molt propera a la frontera amb Liechtenstein. Forma part dels Alps d’Appenzell, tractant-se del pic que tanca al sud el grup de l’Alvier. La via normal de pujada a aquesta muntanya és per la seva cara nord. En el nostre cas hem començat a l’estació superior del petit telecabina que d’Obserschan duu a l’hotel Alvier i d’aquí hem seguit el sender alpí que porta al refugi Berghaus Gonzen (que hem trobat tancat) passant per Purlifenz, Hübschen Waldboden, Schnapsgrotza, Glätti, el pont penjat de Maienget sobre el Lochbach i Oberhaus (on s’enllaça amb la via alpina que puja directe des de Sargans, amb trams ferrats i de grimpada). Des del refugi hem seguit més o menys la pista que puja a la collada de Folla, que en molts trams estava tapada per la neu, passant prop de Rieterhütten. Un cop a l’àmplia portella, ja és qüestió d’encarar la carena que ens deixa al cim (la seva creu és visible), passant per algun punt una mica exposat, doncs els arbres no deixen seguir fil per randa la cresta i s’ha de marxar a flanqueig. L’estat de la neu pot dificultar seriosament aquest tram. La panoràmica des de dalt és molt extensa, però el dia s’ha anat tapant i no hem vist gaire cosa, tot i que s’intuïa. La tornada l’hem fet pel mateix camí, doncs ens ha caigut la boira a sobre i no hem volgut aventurar-nos per terreny desconegut.