Afstand

Coördinaten

Geüpload

13 augustus 2016
Wees de eerste die klapt
Delen
-3 m

945 maal bekeken, 28 maal gedownload

in de buurt Amposta, Catalunya (España)

12 d'agost de 2016
Itinerari: Sortim d’Amposta i creuem l’Ebre per l’emblemàtic Pont Penjant, tot un símbol de la capital del Montsià. Seguim el traçat de la 340 a, passant per l’antiga Torre de la Candela, a la dreta fins a un nus de la carretera, on creuem per sota la nacional 340 i arribem a l’antiga carretera de l’Aldea, i anem cap a la dreta a buscar una masada a la vora de la carretera, a l’esquerra, un camí perpendicular, passant pel costat d’una cuidada sínia, ens porta a trobar el canal Nou de Camarles, que ens guiarà pràcticament tota l’etapa, portant-lo sempre a la nostra esquerra.

Les marques de GR són pràcticament inexistents en tot el recorregut llevat de dos o tres pals indicadors del sender.

Passarem a tocar de l’Aldea, i a la nostra dreta, una mica apartada podem veure l’ermita i la torre de l’Aldea, uns kilòmetres més enllà trobem el Lligallo del Gànguil, una barriada disseminada de Camarles. Passat el petit nucli del Lligallo, a la mateixa ma, la silueta inconfusible d’una coetera, al costat del Mas de Pinyol. Típiques construccions del delta de l’Ebre, que en altres temps tenien la funció d’enlairar coets de nitrat de plata per tal de “desfer” les tronades que amenaçaven la collita de l’arròs.

Veurem a la nostra esquerra, una mica més apartada del canal l’antiga torre de defensa de la Granadella, avui en dia un dels principals masos agrícoles d’aquesta zona del delta, i una mica més enllà arribem a Camarles, que creuem per les cases més a tocar de la ribera. distingim també a l’esquerra les restes del castell de Camarles i una mica més endavant.

A partir d’aquí les hortes donen pas als camps d’arròs, i la seva olor de palla madurant ens acompanyarà bona part del camí.

Va caient la tarda i ens anem apropant al nostre destí. El canal canvia de direcció i enfila cap a llevant, nosaltres però seguim recte el traçat d’un camí que ens deixa en poca estona a un encreuament de carreteres. Continuem en la mateixa direcció que portàvem fins a una rotonda de la carretera, i seguim encara més endavant fins al començament del passeig marítim de l’Ampolla.

Retrobem la mar quan ja és de nit, i el far del Fangar ens dóna la benvinguda a la nostra dreta, des de la punta de la badia. Entre estiuejants arribem, resseguint el passeig, al centre de l’Ampolla, un preciós poble mariner on acabem la ruta, completament amerats de delta.