Tijd  7 uur 35 minuten

Uitgevoerd juni 2011

5,7

5475 maal bekeken, 108 maal gedownload

nabij Tordera, Catalunya (España)

L'itinerari es pot fer amb dos cotxes o bé amb un de sol, com hem fet nosaltres, de la següent manera:
1) Deixem el cotxe aparcat a l'estació de la RENFE de Sant Celoni
2) Agafem el tren de Sant Celoni a Maçanet Massanes (sortida 9:41, arribada 10:04, consultar els horaris)
3) Agafem el tren de Maçanet Massanes a Tordera (sortida 10:20, arribada 10:27, consultar els horaris)
4) Travessem Tordera per anar a buscar el GR-92
5) Fem el GR-92 des de Tordera fins a Sant Martí de Montnegre
6) Truquem que ens vingui a buscar un taxi des de Sant Celoni ( Josep Àrias: 686894133 o bé 938670765 o bé Taxis José Muñozo: 659494411) a qui haurem avisat el dia abans per assegurar que poden fer el servei (s'ha de tenir en compte que s'ha de fer una pista sense asfaltar).
El GR està senyalitzat (marques vermelles i blanques) tot i que podem trobar a faltar alguns senyals en alguns punts. Començarem per una pista asfaltada que donarà pas a una pista sense asfaltar. Pràcticament la totalitat del recorregut es fa per pistes en més o menys bon estat, per la qual cosa l'itinerari es pot fer en BTT.
Pel camí podrem veure: la població de Tordera, uns pous just abans de trobar el GR, l'ermita de Sant Miquel de Valmanya, Coll de Port, una font, l'avenc i l'ermita de l'Erola, Hortsavinyà (centre d'informació del Parc i zona de pic-nic), un forn de calç, Can Pica (casa rural i restaurant), Coll de Can Benet, font de la Brinxa, forn de carbonet, l'Alzina Grossa i Sant Martí de Montnegre.
La vegetació és exuberant: alzines sureres, alzines, roures, castanyers, cirerers, arboç, falgueres, bruc d'escombres, marfull, arítjol... I el sòl és granític o de sauló (granit disgregat).