Tijd  2 uur 33 minuten

1,7
3,5

824 maal bekeken, 14 maal gedownload

nabij Juià, Catalunya (España)

Resseguint el peu de les Gavarres als contraforts del massís es troba el poble de Juià. Escudrinyem pels seus carrers.
Sortim del poble, arribem de seguida al Mas Suardell, un magnífic exemple de casa pairal, les vistes panoràmiques s'obren devant nostre.
La pista ample s'enfila, per poc que ens fixem veurem a les vores, unes roques en forma de pàgines d'un llibre. Són els anomenats
esquistos i pissarres (llécol) de color fosc, a diferència de les roques calcàries que són clares.
Un corriol ens porta, immers en una boscúria d'alzines, a les restes de l'antic priorat de St Joan de l'Erm, un petit monastir benedectí
femení abandonat fa segles. Al voltant també podem veure les ruïnes d'altres edificacions.
Una mica més endevant les runes de Can Pastarada amb la seva bodega. Ens desviem per trobar un aqüeducte del Mas Suardell, petits pous i canalitzacions.
Ja al límit entre Celrà i Juià, a l'alçada de la font Musquera, el Bosc Tancat. Va ser un dels anomenats Jardins del Rei. Eren peces de
terreny que es delimitaven i tancaven amb parets de pedra seca per fomentar la producció d'arbres (roures i alsines) que es reservaven per la construcció naval de la corona. Per aquesta zona ombrívola, podem veure forns de rajols i calç en molt bon estat.
El camí ens deixa a Can Garriga, una antiga masia avui reconvertida en Centre d'acolliment de joves. Entrem a la plana amb bones vistes i ens dirigim a la casa pairal de Can Gou, amb un antic molí de vent.

Només ens queda fer un bon vermut casolà i una bona brasa al rest Juià.