Inami

2,1
4,3

210 maal bekeken, 9 maal gedownload

nabij Saint-Martin-le-Vinoux, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Ascensió per segon cop aquest estiu al Néron, un clàssic grenoblois que porta l'excursionisme al límit del que es pot fer sense corda.

Per a més informació sobre la ruta veieu:

Néron des de Grenoble

Aquest cop l'hem volgut fer més curt (pel que hem pujat a Narbonne en cotxe) i, vista l'experiència selvàtica de la darrera vegada, hem optat per continuar avall pel Couloir de Clémencières enlloc d'agafar el camí habitual de tornada pel peu de la paret.

Sincerament, aquest camí alternatiu no és gaire millor que l'altre. Es tracta d'un pendent molt pronunciat amb terreny inestable de pedres i sorra, que ens farà anar en tensió en tot moment ja que podem relliscar amb molta facilitat. No és perillós més enllà de la caiguda de pedres, provocada principalment per nosaltres mateixos (així que especial atenció si anem en grup), però sí extremadament incòmode (els pals són molt aconsellables si optem per baixar per aquí). En tot cas, ens ha semblat que les "dificultats" són més curtes per aquesta ruta. Un cop arribem a un camí a una gran fita agafarem a mà dreta (cota ~935 m), i el camí passarà a ser molt més agradable ja fins al final.

Bekijk meer external

2 commentaren

• Foto van osukarusan

osukarusan 24-mei-2019

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Merci pel track! Hem fet aquesta ruta i ens ha semblat super entretinguda. Ben marcada i senzilla de seguir. La cresta molt disfrutona, amb algunes dificultats puntuals però les parts més exposades són senzilles. La baixada pel couloir, de tan llegir-ho a diverses ressenyes, ens l'esperàvem bastant més penosa del que ha sigut. També pot ser que amb el temps hagi anat netejant-se una mica de pedres... En qualsevol cas, si es va en grup, el casc també és recomanable!

• Foto van Inami

Inami 28-mei-2019

Gràcies a tu pel comentari, osukarusan!
    Crec que la diferència i el perquè la baixada ens va semblar una mica més delicada que a vosaltres és només un petit detall: els pals. Al ser una sortida on et passes la major part del recorregut grimpant, cap de les dues vegades que l'hem feta se'ns ha passat pel cap portar els pals, greu errada. Si baixem pel Couloir de Clémencières els pals són més que aconsellables.
    Tret d'això, la sortida és del milloret que es pot fer per aquí sense necessitat de corda!