Afstand

• Informatie

• Gemakkelijk te volgen

• Omgeving

Wees de eerste die klapt
4 opmerkingen

Delen

606 maal bekeken, 47 maal gedownload

in de buurt Stationsbuurt Noord, Flanders (Belgique)

Origineel weergeven
Toeristische wandeling in Gent vanuit het station Saint-Pierre (Loop).

Een zeer aangenaam circuit dat langs vele opmerkelijke plaatsen of plaatsen vol geschiedenis in de stad Gent loopt.

Vanaf het station ga je naar de oude stad die je door de oude kerken, abdijen of klooster loopt. Er zijn ook veel oude herenhuizen die dateren uit de 17e eeuw.

We hebben de wandeling gemaakt tijdens de covid-19-crisis, met alle horeca-winkels en etablissementen gesloten. Voor ons was het geweldig want er was bijna niemand op straat!

Als je mijn wandelingen leuk vindt, vergeet dan niet om ze te beoordelen (de sterren) en een opmerking achter te laten nadat je ze hebt gemaakt. Dankjewel.

Etang

• Foto van Randocool

Randocool 27 nov. 2020

Bonjour FPiette,
    Merci pour votre promenade à Gand, juste une question, cette balade c'est sur base d'un guide touristique, d'une ca

• Foto van Randocool

Randocool 27 nov. 2020

carte ou au hasard? Merci pour votre réponse. Bonne journée. Randocool

• Foto van fpiette

fpiette 27 nov. 2020

@Randocool Pas du tout au hasard ! J'ai consulté le site https://visit.gent.be/fr pour trouver ce qui était intéressant à voir et j'ai préparé mon itinéraire avec le logiciel de cartographie Garmin (J'ai un GPS de randonnée Garmin) et Google StreetView. J'ai limité le parcours à la distance que je fais habituellement. Une fois sur place, j'ai plus ou moins suivi ce que j'avais préparé tout en enregistrant le parcours que je faisais. De retour, j'ai géo-tagué mes photos, nettoyé le tracé enregistré puis publié le tout sur WikiLoc. Ça répond à la question ?

• Foto van mscflorence

mscflorence 31 jan. 2021

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Parcours très agréable et très intéressant au départ de la gare. Découverte des principales curiosités de la ville. Merci Mr Piette pour votre travail. Ce n’est pas le premier itinéraire que je suis et je suis tjrs très satisfaite...