Tijd  3 uren 57 minuten

2,3
4,6

132 maal bekeken, 6 maal gedownload

in de buurt Sant Feliu del Racó, Catalunya (España)

Activitat realitzada amb la colla "Caminant entre setmana"

Interessant i tranquil·la passejada amb sis centres d'interès:

1. Contemplar el conjunt d'edificacions modernistes del nucli residencial de Les Arenes de Castellar del Vallès. Es tracta d'un patrimoni cultural pintoresc, situat a la riba del riu Ripoll.
A Les Arenes hi ha cases construïdes entre el 1916 i el 1925, i també hi podem contemplar una torre d'aigües. La Torre del Bolet, la casa de Francesc Orpí (antic hostal on Lluís Companys hi havia fet estada), Can Barceló, la casa de la família Samaranch, el dipòsit d'aigua, la casa de la família Romaguera Casanovas (construïda per un deixeble d'Antoni Gaudí), són fàcilment identificables. Són edificis amb ornamentacions realitzades seguint els paràmetres modernistes i neogòtics, amb decoracions ceràmiques a la façana.

2. Observar 6 abundoses surgències d'aigua que s'aboquen al llit del riu Ripoll. Fonts recuperades pel Grup Excursionista de Castellar del Vallès com: la de la Boixa, la del Romaní, la de l'Espígol, la dels Avellaners, la del Plàtan i la del Carner.

3. Rememorar les feines del camps a través de les construccions de les Cabanes de vinya de pedra seca de la riba del Riu Ripoll al seu pas per les Arenes. Podrem contemplar sis cabanes: la de la Barraca de la zona d'Esplai, la de la Maria Teresa de l'Illa, la de la família Valls i Clotet, la de La Llinda plana amb angle, la d'en Carner i la d'Enric de la Fonda. Totes aquestes cabanes perfectament restaurades pel Grup de Recerca de la Pedra Seca del Centre Excursionista de Castellar del Vallès.
Es pot seguir l'evolució dels treballs a la seva Web http://pedrasecacastellar.blogspot.com.es/, on detallen les diverses tasques que porten a terme per a rehabilitar amb cura cada construcció.

4. A partir de la Font dels Avellaners fins que abandonem la llera del riu, podrem observar com es va aprofitar les zones més amples per fer forats i clavar-hi estaques que servien de pressa per rentar i remullar els materials que feien servir per fer teixits.

5. En aquesta mateixa part del riu, com és molt solitària i poc transitada podrem escoltar i observar la rica fauna que hi habita.

6. Per últim podrem visitar l'Ermita de la Mare de Déu de les Arenes.
Tal com diu la Wikipedia, "La Capella de la Mare de Déu de Les Arenes està situada al peu de la muntanya de Sant Llorenç de Munt, a la part oriental, i a la banda dreta el riu Ripoll. El lloc de Les Arenes es troba ja citat en documents del segle x i formava part per tant, de la parròquia de Sant Feliu del Racó. Malgrat no disposar de gaires notícies del període medieval de la zona de Les Arenes, es creu que la presència de l'Església de Santa Maria sembla obeir les necessitats de culte religiós d'un nucli de pagès.[1] La documentació de l'església data del segle XII. L'any 1126 es troba com a obra dels Monjos de Sant Llorenç de Munt. L'any 1141 és documentada com una capella construïda per un tal Guillem d'Horta."
La classificació de moderada de la ruta és perquè, segons el cabal del riu Ripoll, ens podem trobar alguna dificultat per caminar per les roques de l'ampla llera.

Font 1 de la Boixa

FONT DEL CARNER

Àrea D'Esplai de Les Arenes

Basses Dels Horts de Can Barceló

Forats d'estaques pel rentatge de materials a la llera del riu Ripoll

Barraca 4 de la Llinda Plana amb Angle No 108

Vistes de la Mola

Marques de la Matagalls-Montserrat

Corriol per la dreta de la Torre Elèctrica

Tanca del Sabater Vell

Porta camí del Sabater Vell

Sortir de la llera per la dreta

Font 7 del Rossinyol (perduda)

Barraca de vinya 1

Punts: 764 (764)

• Foto van Tuski15

Tuski15 4-okt-2020

Ruta fantástica nos ha gustado muchísimo y muy bien esplicada no hay problema para seguirla, como todas

• Foto van revillacarlos

revillacarlos 4-okt-2020

Muchas gracias por tus comentarios.