Tijd  6 uren 12 minuten

4,3
8,7

817 maal bekeken, 20 maal gedownload

in de buurt Sant Feliu del Racó, Catalunya (España)

ACCÉS: Aparquem en un revolt carretera B-124 al km13, a 300 metres de l’Ermita de Les Arenes.

RECORREGUT: Prenem la pista ampla que surt de la clariana, i en pocs metres la deixarem per un corriol a l’esquerra (al terra hi ha pals horitzontals), que va enfilant-se per graons de molsa i suau pujada. Per aquest passa la ruta de la « MM » com diu al mapa: « Matagalls / Montserrat », anem trobant marques de pintura verd-vermell.

En arribar a la Carena de l’Illa, ens desviarem per a localitzar 4 Avencs de la CARENA DE L'ILLA:

1) AVENC DE LA PALA (-12m): bifurcació a l’esquerra. 25’
2) AVENC DE L'OBAGA DE L'ILLA (-24m i 35m recorregut): bifurcació a la dreta. 40’
3) AVENC DE LA CARBONERA (-80m i 170m recorregut): bifurcació a la dreta. 55’
4) AVENC DEL BOSCATER (-12m): bifurcació a l’esquerra, a uns 100 metres del trencall de l’avenc de la Carbonera. 1h15’

Arribem a un collet amb cruïlla de pistes, on ja es veu la Castellassa de Can Torres. En el collet hi ha marques blaves i marques verd/vermell. Les blaves van cap el Turó del Muronell i les verd/ vermell, cap el Turó de Matalonga. Seguirem un tram les marques verd/ vermell fins arribar a una bifurcació on comença la CANAL DE LA CASTELLASSA: i aquí ens desviem.

La Canal de la Castellassa és molt dreta, entre arbres, pedres i arrels; que ens ajudaran a anar grimpant, no té cap complicació, a part de la purament visual. Veurem alguna marca de color fucsia.

Després d’una grimpada final més vertical, sortim a un collet davant la Castellassa de Can Torres: La VISTA A LA CASTELLASSA ÉS IMPRESSIONANT! I les vistes als voltants també.

Seguim pujant cap a la Castellassa de Can Torres, tot gaudint de les vistes dels voltants. Un cop a dalt la Castellassa veiem la Bauma que està a sota, tot girant a l’esquerra, admirant formació rocosa coneguda com “el Bolet”. Passem de llarg la Canal de l'Elefant o Gentil fins a trobar la Canal Amagada, on està la Via Ferrada Lucky Txei, equipada amb grapes de ferro, sense cable de vida. Recomanat casc, arnès i bagues d’ancoratge. Gairebé al final de la via està la campana, per qui la vulgui fer sonar.

La via ferrada enllaça amb el CAMÍ DE LA SENYORA, que el seguirem cap a la dreta, fins a trobar unes marques de color groc en un arbre, a la nostra esquerra. Ens desviem per accedir per aquesta mena de canal fins entroncar amb el CAMÍ DE LA FONT SOLEIA. Ben a prop ens desviarem per una canal amb moltes arrels, que ajuden a pujar i que ens porten a la COVA DE LES ÀNIMES, desviant-nos a l’esquerra. Si seguíssim pujant la canal, arribaríem a la Carena de les Ànimes (preciosa per pujar a La Mola).

Però avui no dóna temps d’anar a La Mola, que els dies s’han escurçat i queda poca llum. Així que ara ja toca tornar, tot baixant per la CANAL DE SANTA AGNÈS, fent una petita parada a la meravellosa ERMITA I COVA DE SANTA AGNÈS.

Seguim baixant la Canal fins entroncar a la dreta amb el CAMÍ DE LA SENYORA (ULL LA BIFURCACIÓ NO ÉS GAIRE EVIDENT, abans hi havia un rètol). En el tram aeri cal anar molt en compte si està mullat, però millor és passar per dins la ROCA FORADADA i evitar aquest tram. Trams una mica “salvatges” per el Camí de la Senyora, molts puja-baixes, grimpar un tram de pedres, creuar torrents, un parell d’arbres caiguts enmig del camí, un d’ells que tapa la continuació i on t’has arrossegar.

La BALMA VERMELLA del camí de la Senyora és realment bonica. Més enllà, passarem de llarg el trencall de la Canal Freda i una altra balma, fins que, novament, enllacem amb les marques grogues, que ara seguirem de baixada, cap a la Castellassa d’en Dalmau. Les marques de color groc ens ajuden a no perdre la ruta.

CANAL DE LA FONT DE NEDA: És una canal molt tupida de vegetació, amb una forta pendent, tan empinada que algun tros el faig en tobogan! Si hom vol pujar a la CASTELLASSA D’EN DALMAU, cal estar atents a una bifurcació a la dreta, però no va ser el meu cas, doncs ja era ben fosc en aquest tram de bosc i ja és prou perdedor anar trobant el corriol.

En el track hi ha diverses anades i vingudes buscant el camí correcte! No fer cas! Però és que costa saber per on cal anar. Per fi, enllacem amb el camí de marques grogues altra vegada, on la vegetació tupida canvia per carena despullada, i trams més amples. Arribem a la bonica ERMITA DE LES ARENES i d’aquí a l’aparcament en dos minuts més.

*******
NOTA: La via ferrada de la Canal Amagada o de la Lucky Txei està molt a prop de la Castellassa de Can Torres, al Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac. La ferrada supera uns 40 metres verticals per accedir fins a la part superior del cingle, que condueix al Camí de la Senyora. Està equipada amb petites grapes, algunes antigues, però la majoria són noves i no hi ha cable de vida. Al final del segon tram veurem una campana, que cal fer sonar. Recomano arnés kit ferrada i casc.

En cas de no dur kit de via ferrada, millor pujar per la canal veïna, l'anomenada Canal Gentil o Canal de l'Elefant: és força empinada i sense grapes, només amb una corda nuada al final, però la grimpada és fàcil, amb ajuda d'arbres i arrels.
Parkeren

Aparquem revolt ctra km13

Pkg revolt ctrs km13 aprox

Corriol esquerra

Corruol esq pista ampla

Avenc de la Pala (-12m)

Avenc de l'Obaga de I'Illa (-24m)

Avenc de l'Ibaga de I'Illa (-24m)

CARENA DE L'ILLA

Ok carena de l'illa

Collet cruïlla

Collet vistes castellassa bif marques blaves i verd/verm
Grot

Avenc del Boscatell (-12m)

Avenc del Boscatell

Avenc de la Carbonera (-80m)

Top

Turó de Matalonga

Camí que flanqueja sota Castellassa

Flanqueig sota Castellassa

Canal de la Castellassa

Canal de pujada castellassa

Castellassa de Can Torres

Trencall Canal del'Elefant (obviem)

Desv canal del'Elefant

Inici VF Lucky Txei (Canal Amagada)

Inici VF Lucky Txei

Enllaç CAMÍ DE LA SENYORA

Enllaç cami SENYORA

Trencall esquerra (arbre amb marques grogues)

Arbre: marques grogues esquerra

Entroncament amb el CAMÍ DE LA FONT SOLEIA

Entroncament amb el Camí de la FONT SOLEIA

Canal de les Ànimes. Moltes arrels que ajuden a pujar

Ant moltes ardels k ajuden a pujar

Cova de les Ànimes I

Boca Cova Ànimes I

Canal de Santa Agnès

Religieuze plek

Ermita i Cova de Santa Agnès

Ermita i covavsevsta agnes

Dreta: Entronquem amb el Camí de la Senyora

Ok

Roca Foradada (Lleixa molt aèria: podem passar-la pel forat)

Ant podem fer-la pelvforlrat

Balma vermella

Balma verm

Balma, passada la Canal Freda

Canal tupida. Marques groc. Fort pendent

Canak tupida. Marques groc

Corriol esquerra, deixem el camí ample

Corriol esq deixemxami
Uitkijkpunt

Cim?

Religieuze plek

Ermita de Les Arenes. Molt bonica!