Tijd  4 uur 46 minuten

3,0
6,0

67 maal bekeken, 0 maal gedownload

nabij Lilla, Catalunya (España)

Comencem la caminada sortim del bonic poble de Lilla, on hem aparcat a l’entrada del mateix, el creuem i anem direcció a la Capella de Sant Fructuós (WP 01), seguim fins a trobar el camí de pujada al Coll de Lilla (WP 03, creuem la carretera (aneu amb compte al fer-ho) i seguim pel costat contrari, deixem el camí per agafar a l’esquerra (WP 04) el costerut corriol de l’Eixoriguer (WP 05), planegem, per continuar per l’última pujada fins al cim de la Cogulla (WP 06), baixem a Miramar (St. Mateu) (WP 08), per una variant que agafem anant a la dreta (WP 07) que ens dona, abans d’arribar-hi, unes bones vistes del llogaret, baixem cap al Mas de les Heures (WP 09) i l’alzina grossa (WP 10), uns 400 metres després deixem el GR per anar a l’esquerra, per l’Estret de Ferrús (Ull!!, que actualment no esta senyalitzat), el sender va pujant (WP 11) mes endavant (WP 12), deixem el sender i per un corriol a l’esquerra, pugem fins arribar a la cresta de la Serra Carbonaria (WP 13) transitem per la carena amb vistes espectaculars (WP 14), seguim anant a trobar (WP 16) la Cresta i Tossal de la Somerota (WP 18), d’on baixem a enllaçar amb el GR 7.8 (WP 19), pel que tornem fins a Lilla (WP 20).

COMENTARI: Recorregut que es pot considerar com a “fàcil” per a caminants habituats a la muntanya, si be generalitzant, l’he posat com a moderat ja que tant per la cresta de la Serra Carbonaria i principalment per la que puja al Tossal de la Somerota hi ha alguns passos de roca, força tècnics i de mala petja.

ORIENTACIÓ: Pel que fa a l’orientació, tot i hi ha trams ben senyalitzats i acaba pel GR 7.8, n’hi ha d’altres que no ho estan, pel que com ja es habitual, el meu consell es de que seguiu el recorregut amb l’ajuda del GPS.

01 Sant Fructuós

02 sender amb diferents opcions

03 Coll de Lilla

Compte, cal creuar la carretera

04 encreument

Cal deixar el camí planer per pujar pel corriol de l'esquerra

05 corriol

09 Encreuament

A tocar del Mas de les Heures

10 L'Alzina Grossa

Replà i encreuament a l'Alzina Grossa

11 Passada la bifurcació

Hem deixat el GR, per agafar un sender-corriol a l'esquerra (abans una senyal de fusta indicava l'Estret de Ferrús)

12 Fita

Deixem sender per pujar pel corriol a l'esquerra

13 Arribem a la carena de la Serra Carbonari

panoramisch

14 Crestejant per la panoràmica Serra Carbonaria

Kruispunt

15 Acabem la cresta i arribem a una plaça on s'hi troben diferents camins i senders

16 inici corriol

Després de creuar la plaça i al recte agafem el tècnic corriol que va crestejant i puja pel Tossal de la Somerota

17 Fi de la cresta

Tallafocs a l'esquerra, que baixa a l'alzina grossa

18 Antena, dalt del Tossal de la Somerota

19 Encreuament

Agafem el GR 7.8 per baixar a Lilla

20 LILLA, punt d'inici i fi del recorregut

Punt on es troba l'aparcament a l'entrada del poble