Tijd  5 uur 17 minuten

2,7
5,4

21 maal bekeken, 2 maal gedownload

nabij Arenys de Munt, Catalunya (España)

Excursió que sortint i acabant al Santuari de la Mare de Déu de Lurda d'Arenys de Munt fem camí i ascensió al Montalt (100 cims de la FEEC) passant pel Turó de ca l'Amar, el corral d'en Forn, Coll de la Ferradura, Montalt (vertex geodèsic) Creu de Rupit i novament la Mare de Déu de Lurda.

Des d'Arenys de Munt anem al Parc de Lurda, on trobem aparcament i una zona d'esbarjo
amb taules i graelles.
Podem fer servir l'aplicació de Wikiloc per arribar al punt de sortida.
Ruta que passa quasi sempre per pista forestal. Només hi ha un petit tram de corriol de pujada sense cap dificultat.

Ruta per fer el cim del Montalt ( Maresme ) inclòs a la llista de 100 cims de la FEEC.
Sortim del Parc i quan trobem el cartell de Parc del Montnegre, agafem la pista a ma esquerra. Ben aviat fem una petita marrada, deixem la ruta per pujar al Turó de ca l'Amar coronat per una gran bandera, i unes vistes esplèndides del paisatge de l'entorn. De baixada del cim, tornem a la pista i reprenem l'itinerari.
Anem pujant fins que arribem a una cruïlla on trobem un cartell que indica Montalt. Aquí agafem la pista de l'esquerra i al cap de pocs metres un corriol a dreta que ens porta al cim.
Baixem per l'altre costat seguint un corriol que al cap de poc surt a una pista que seguim a l'esquerra fins a tornar al coll de la Ferradura, a la cruïlla anterior del cim.
Seguim a ma esquerra i anem baixant per la pista estan atents a les cruïlles, i arribem a la Creu de Rupit, seguim la baixada i passem per la Font de l'aigua Roja, arribem a la riera de Sobirans i de nou al punt de sortida.

Arenys de Munt ha adquirit transcendència i notorietat en la política catalana per ser l'origen de les Consultes sobre la independència de Catalunya, amb la celebració de la primera consulta, el 13 de setembre de 2009. El 13 de setembre del 2012, Arenys de Munt es va proclamar Territori Català Lliure.
Geografia
Està situat a la zona interior de la comarca, limitant amb el Vallès Oriental. Mostra un relleu molt accidentat a causa de la presència de les serres del Montnegre i del Corredor. La Riera d'Arenys o de Sobirans és l'eix vertebrador i dóna caràcter al poble; les rieres de Sant Pol i de Caldetes travessen el terme municipal. La flora que hi predomina són les pinedes, els castanyers, i les alzines.

La Mare de Déu de Lurda d'Arenys de Munt és una cova artificial d'Arenys de Munt (Maresme) inclosa a l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya.
A la capçalera de la riera d'Arenys de Munt hi ha l'agregat de Sobirans, on hi hagué una petita església dedicada a Sant Miquel. Al pla d'aquesta riera hi ha un santuari dedicat a la Mare de Déu de Lurda, que és una reproducció de la cova de Masabièla (Occitània), voltada de boscs. Hi ha la imatge de la Mare de Déu de Lurda.
El 6 de febrer de 1924 es van començar les obres del santuari, que es van acabar el 6 d'abril del mateix any. El 8 de setembre de 1924 es va beneir l'altar, que fou construït per Francesc Cusachs i els germans Brecha. El 13 d'abril es va inaugurar la reixa i el púlpit i el 8 de setembre es va beneir la imatge de la Bernardet i es va batejar la campana. Ha sofert diverses destrosses, però actualment encara està oberta al públic.

El Turó de Ca l'Amar és una muntanya de 416 metres que es troba al municipi d'Arenys de Munt, a la comarca del Maresme. Conjuntament amb els turons: Turó de Ca l'Arquer ,Turó de Vilanegra, Turó del Fangar, Turó del Mig (Arenys de Munt), Turó del Pollastre, formen el conjunt de muntanyes de l'entorn d'Arenys de Munt.

El Montalt (Dosrius) és una muntanya de 596 metres que forma un contrafort de la Serralada Litoral Catalana a la comarca del Maresme, entre la serra del Corredor i el Montnegre. El cim del Montalt està repartit pels termes municipals de Sant Andreu de Llavaneres, Dosrius, Arenys de Munt i Sant Vicenç de Montalt.
Al cim hi ha un vèrtex geodèsic (referència 297116001 de l'ICGC).
Aquest cim està inclòs al llistat dels 100 cims de la FEEC.