Moving time  6 uur 5 minuten

4,5
9,0

36 maal bekeken, 1 maal gedownload

nabij Monestir de Montserrat, Catalunya (España)

Complerta ruta per la muntanya de Montserrat on passarem per moltes de les seves ermites (Trinitat, Sant Salvador, Sant Antoni, Sant Jeroni, Santa Magdalena, Sant Onofre, Vella i Nova de Sant Joan, Sant Jaume i Santa Anna) i pujarem a alguns dels seus principals cims. Començarem la ruta remuntant la Canal de la Font del Gat per arribar al Pla de la Trinitat i la seva ermita. Després anirem cap a l'ermita de Sant Salvador i pujarem a la Roca de Sant Salvador (L'elefant) (1156 m), recorrent després la Serra de les Lluernes per arribar a la base de l'imponent Cavall Bernat, i des d'allà girar cua cap a la llunyana Ermita de Sant Antoni. Enllaçarem després amb els concorreguts Camí Vell i Nou de Sant Jeroni per pujar primer a l'Albarda Castellana (1167,3 m), sostre comarcal del Baix Llobregat, i després pujarem a un clàssic, Sant Jeroni (1236 m), sostre de la Muntanya de Montserrat i de les comarques del Bages i l'Anoia. Tornarem pel mateix camí fins enllaçar amb el Camí Nou de Sant Jeroni per dirigir-nos a la Regió de Santa Magdalena, on pujant pel pas de les Escales de Jacob, visitarem les ruïnes de la Ermita de Santa Magdalena i pujarem a la panoràmica Miranda de Santa Magdalena (1132 m). Baixarem passant per les encinglerades restes de les ermites de Sant Onofre i la vella Sant Joan, passarem per l'ermita nova de Sant Joan i després pujarem a les restes de l'ermita de Sant Jaume, a la base de la Gorra Marinera i unes vistes espectaculars. La baixada cap al monestir la farem creuant la turística pista de Sant Joan a Sant Jeroni i agafant el corriol que ens portarà a la Cova Vella de Santa Anna i a les restes de la seva ermita. Des d'allà, baixarem pel Pas dels Francesos i el camí que va a la vora del Torrent de Santa Maria. Visitat un cop més el monestir, agafarem ja de tornada l'agradable Camí dels Degotalls que recorrerem completament fins arribar altra cop a l'inici de la Canal de la Font del Gat on havíem començat la ruta.
ATENCIÓ: La ruta, com passa sovint a la Muntanya de Montserrat és sensiblement més curta del que indica el track degut als rebots de la senyal GPS. En realitat són una mica menys de 16 km i no els gairebé 18 que ens van sortir finalment. Per altra banda, la pujada a la Roca de Sant Salvador i a l'Albarda Castellana poden presentar importants dificultats en cas de pluja i millor fer-les amb el ferm ben sec.
parkeren

Ermita de Sant Salvador

Roca de Sant Salvador (L'elefant) 1156 m

A la dreta

Senyals grocs a la dreta

Mirador des de Serra de les Lluernes, Cavall Bernat

Ermita de Sant Antoni

A la dreta

Esquerra amunt, camí dels francesos