Tijd  6 uren 36 minuten

3,8
7,7

148 maal bekeken, 5 maal gedownload

in de buurt Mura, Catalunya (España)

Caminada amb sortida des del centre de la població de Mura, en la desprès de creuar la població, hem seguit un tram de la riera de Nespres, passant per l’ermita de Sant Antoni i la font del Xesquet, fins que en creuar la riera, ens hem començat a enfilar per un preciós i estret corriol, amb algun tram tapat per la vegetació, però que sempre és pot seguir endavant recorrent tota la canal del Dragó, fins que l’hem deixat per pujar al Pujol de la Mata.

Aquest modest cim en altura però d’una bonica forma estètica, està format per un conjunt de blocs de pedres, als que s’accedeix amb l’ajut de dos petits trams de grapes (molt fàcils), que permeten, un cop dalt del cim, contemplar molt bones vistes del parc de Sant Llorenç del Munt i la Serra de l’Obac, amb la visió privilegiada del cims del Montcau, la Mola i Montserrat.

Baixem del cim i seguim amunt per un altre corriol que travessa la carena del Muronell, on hem visitat la cova del mateix nom, fins que enllacem amb el GR-5 a l’altura de la bassa de la Mata i l’ermita de Sant Jaume, situades ben a prop de la masia de la Mata. Seguim el GR-5, fins que el deixem per seguir un tram del camí dels 3Monts i pujar al turó dels Ducs, on hem gaudit de nou de molt bones vistes.

Baixem del turó i tot seguit, tombem a l’esquerra (deixant el camí dels 3Monts) per seguir un corriol que davallant pel fons de les torrenteres, ens permet baixar fins al Puig de la Balma, antiga masia medieval, actualment hotel, restaurant i masia. Aquestes dependències estan instal·lades en las cavitats de la gran balma, que te diferents replans o lleixes amb diverses profunditats, on s’encabeixen les estances.

Seguim la marxa i ja només ens queda pujar cap a la Creu de la Vila (encreuament de camins) des d’on baixem primer a la font de la Coma i tot seguit, ja veiem el poble de Mura, al que arribem ràpidament desprès de creuar la riera de Nespres. Visitem l’església i fem una petita volta pel bonic poble abans de donar per acabada aquesta preciosa ruta, en la que a part de les bones vistes, sobretot ens han agradat el conjunt de corriols pels que hem anat passant.

Enllaç a una altre caminada amb sortida des de Mura:
Mura – El Puig de la Balma – Turó dels Ducs – Riera de Nespres

Sortida i arribada - Mura

Religieuze plek

Ermita de Sant Antoni

Fontein

Font del Xesquet

Rivier

Riera de les Nespres

Corriol de la canal del Dragó

Top

2 opmerkingen

• Foto van Dolorspena

Dolorspena 3-jan-2021

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Bonica sortida. Ja només el fet de sortir i arribar al poble de Mura garanteix bon paisatge. Ens ha permés descobrir una altra part del Parc de Sant Llorenç.

• Foto van erill

erill 4-jan-2021

Gràcies Dolorspena pel comentari. Celebro que la ruta t'hagi agradat i que hagis gaudit d'aquests bonics racons del parc de Sant Llorenç.