Tijd in beweging  5 uren 34 minuten

4,4
8,9

69 maal bekeken, 0 maal gedownload

in de buurt La Fajolle, Occitanie (France)

El GPS m'ha perdut la senyal al Coll de Bourriques i no l'ha recuperat fins a la pujada del Roc Blanc, però si es baixa del Coll de Bouriques fins la Porteille du Barbouillere, seguint les marques de GR, hi ha una fita que indica sense pèrdua la pujada a l'esquerra cap al Roc Blanc (a la tornada del Roc Blanc, al meu Track, es passa de nou per aquí).

La ruta comença al Port de Pailhères on es pot deixar el cotxe (l'aproximació als llacs l'he fet també desde la Restanque però trobo molt més impactant la primera vista dels llacs desde Tarbésou).

Pujem cap a Tarbésou per una pista fins a la indicació de fusta"Tarbesou" cap a l'esquerra que ens portarà cap a un corriolet de pujada al cim.
Des del cim podem contemplar el Canigó, els Perics, el, Carlit, la Pica d’Estats, etc, i els bells llacs de Rabassoles, Negre i Blau (que per mí s'hauria d'anomenar verd...) :).
A continuació agafem un corriol de baixada cap al Sarrat des Escales ( a la dreta veurem els estanys de Bauzeille) i caranejant passarem pel Sarrat de Gabensa fins arribar al cim de Roc de Bragues. Aquí tenim a la dreta les vistes de la Dent d'Orlu i a l'esquerra l'Estany Blau i l'Estanyet.
Baixem cap a un petit Estany (no he troabt el nom enlloc) i de seguida agafem de nou un camí que puja cap a la dreta fins al Coll de l'Egue i, per sota del Pic de Balbonne, fins al Coll des Bourriques des d'on baixem una mica i continuem pel mateix GR-7B fins a la Porteille de Barbouillere. Aquí trobem una fita ben marcada que indica la bifurcació per pujar al Roc Blanc. De baixada del Roc Blanc, després de la fita de bifurcació, cal anar seguint de nou fites fins a l'estany de Balboa perquè no hi ha cap indicació de GR. A partir de l'estany de Balbonne seguim les marques grogues que ens portem per una forta, però fàcil en ziga-zaga, baixada enmig de boscos (aprox. 160m desnivell en 1Km) i després resseguint el riu arribem a la Restanque.