3,1
6,2

111 maal bekeken, 5 maal gedownload

nabij Puigpunyent, Baleares (España)

Aquesta ruta, que comença i acaba al poble de Puigpunyent, ens dur fins a dalt de la serra dels puntals de planícia, passant pels passos de sa Rata i de la biga de son balaguer.
Feim us del camí públic que passa per les terres de la finca de Son Fortesa i en pujada constant passam per un antic forn de tules fins arribar al camí que uneix els colls des Grau amb el de estellenchs, que seguim una estona fins agafar el caminoi que sense perdre la tendéncia de pujada ens menarà a prop de l'accés a l'inici del pas de s'encletxa, que avui deiexam de banda i seguim aferrats a les parets daquest vessant dels puntals per anar a trobar el pas de sa rata. Haviem sentit que era una mica exposat i fins i tot, si la roca està banyada, un poc delicat. Noltros l'hem fet de pujada i amb la roca ben seca, i hem de dir que tot i ser una cornisa amb diagonal, te bon passar malgrat ho hem de fer amb seny per la caiguda que tenim, però la nostra sensació es que si hom està acostumat i amb bona forma física, amb les condicions que ens hem trobat avui, no ha de suposar cap patiment fer-ho. La única cosa es que, probablement per la belesa del pas i l'entorn, se'ns ha fet masssa curt. Tot d'una arribam a dalt, a on trobam un ramal del camí des carro. Guaitam, per berenar, al cim dels puntals i el gaudi de contemplar el galatzó i l'esclop ben davant noltros no té preu.
Per baixar, anam crestetjant fins trobar el començament del pas de la biga de son balaguer. Era la tercera vegada que ho feia, però la primera que el davallaba. Al començament costa seguir el rumb correcte, hi ha molt poques fites, tot i que s'intueix el tiranyet que han anat fent els pocs que han transitat per aquest pas que m'ensenyà fa uns anys el bon amic Pep Torrens. Seguint el tirany ens passarem de llarg el pas per un forat a la roca que havia fet les dues altres vegades quan el vai pujar, una pena, perquè el pas era molt interessant. Arribam a una paret amb rejilla que separa la finca de son balaguer i que té un esbaldreg per a on podem passar a l'altre costat. en davallada per un preciós bosc d'alzines seguim fins trobar un antic camí, avui sense cap us que ens conecta amb el camí que hem agafat avui dematí, el que uneix el coll des grau amb el d'estallenhs fins que trobam el punt a on tancam el cercle i continuam fins a Puigpunyent. Una bona ruta, i un bon record.