Afstand

17 augustus 2020

Uitgevoerd

augustus 2020
Wees de eerste die klapt
Delen

126 maal bekeken, 2 maal gedownload

in de buurt Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Compte, que arribar en cotxe fins al Pla de Busa on comença la ruta no és pas senzill. A nosaltres el google maps ens ha portat per pistes vertiginoses i no aptes per a turismes. Es pot arribar però per una pista asfaltada però sovint cal fer una bona marrada. Cal agafar la carretera C-26 que uneix Solsona amb Berga i poc després del quilòmetre 114 girar a l'esquerra per una pista on hi ha un rètol on diu Besora i Busa. Seguirem aquesta còmoda pista durant 15 Km fins arribar a l'aparcament del Pla de Busa, nosaltres però hem avançat un centenar de metres més en direcció al sender que porta al Capolatell on hem deixat el cotxe a tocar de la pista.
A partir d'aquí el sender ens ha apropat al mirador tot passant primer per la masia Vila envoltada de bestiar pasturant. Hem arribat de seguida al mirador del Capolat i hem pogut gaudir de fantàstiques vistes sobre el santuari de Lord, l'embassament de la Llosa del Cavall, la serra del Verd,el Cadí o el Port del Comte.
Després de mitja horeta més per un sender molt còmode i planer arribarem a l'anomenada presó de Busa.
La Presó de Busa se situa al Capolatell una fortalesa natural envoltada de cingleres i avencs que durant la guerra del francès (1808-1814)va ser usada com a presó. Per arribar-hi cal travessar una esquerda molt profunda que podem salvar a través d'una passera metàlica.
L'indret està completament isolat i gaudeix d'unes vistes magnífiques de la Llosa del Cavall, el santuari de Lord, el port del Comteo el Pedraforca. És inquietant estar envoltats d'una panoràmica tan impressionant i alhora imaginar com havia de ser el dia a dia d'aquests presoners que hi van estar reclosos!
Es pot passejar per aquesta mola envoltada d'espadats molt profunds i descobrir alguns avencs que la travessen. Cal destacar-ne l'avenc del Capolatemm amb 115m de profunditat i a tocar del qual hi ha una silueta del dimoni pintada a la roca, com si ens trobéssim a les portes de l'infern.
La tornada es pot fer desfent el camí que ja hem recorregut, tot i que en el nostre cas ens hem desviat just passat el mirador a mà dreta i hem tornat al cotxe tot transitant per boscos i deheses de la serra en un passeig molt agradable i gens exigent que ha acabat de complementar aquesta sortida matinal.