Moving time  2 uur 31 minuten

2,5
5,0

409 maal bekeken, 21 maal gedownload

nabij Regués, Catalunya (España)

Extraordinària ruta pels Ports de Tortosa que permeten descobrir en tota la seva magnitud la seva bellesa salvatge de roques i parets verticals.
Començant a l'aparcament habilitat, després de 500 metres de pista comença la festa: el bonic barranc de la Caramella passa de ser uns tolls i petites preses a una dura grimpada per la vessant dreta per poder guanyar alçada i superar els verticals penjats. Les marques vermelles faciliten el seguiment de tota la ruta, és convenient no perdre-les mai de vista per no tenir problemes.
Passada la primera grimpada, la resta de pujada no té complicacions: trams durs que permeten guanyar alçada ràpidament i llocs a descobrir com el Racó de la Gralla o el Camell. Quan arribem al collet de l'Escaleta, des d'on ja veiem les antenes del Caro, cal girar de cop a l'esquerra i grimpar una petita canal per guanyar la part alta del bloc de pedra i poder atansar-se a pujar la Mola Castellona sense més dificultats. Les vistes del Delta i el Baix Ebre són aclaparadores i difícilment oblidables.
La baixada és també vertical, més lenta perquè cal anar posant mans i el terreny té molta pedra. El pas del Forat del Vent és d'aquells que treuen la respiració, no per difícil si no per impactant. No recomanat a gent aprensiva o amb vertigen. La resta de baixada, sense problemes i amb un parell d'hores s'arriba de nou al punt de sortida.
Gràcies al Carles Oliver per compartir la ruta, podeu veure-la a https://ca.wikiloc.com/wikiloc/rutes-alpinisme/la-mola-castellona-pel-barranc-de-la-caramella-8856110