Tijd  4 uur 54 minuten

2,8
5,7

614 maal bekeken, 25 maal gedownload

nabij Campelles, Catalunya (España)

Ruta realitzada el 16 d'Agost de 2018

La ruta s’inicia a l’àrea recreativa del Pla de Prats. Per arribar-hi heu d’anar fins a Ribes de Freser, i just a l’entrada de la localitat, quan veieu l’estació del Cremallera de Núria, girar a l’esquerra prenent la carretera que us portarà fins a Campelles. Hem de creuar la via del tren a través d’un pas a nivell amb barreres, i llavors fer els 6 quilòmetres de pista fins a arribar al poble (GIV-4011). Arribats a Campelles, hem de creuar el poble i agafar una pista pavimentada en direcció a la Baell durant un parell de quilòmetres. Desprès desviar-nos per una pista de terra que queda a la nostra dreta. Aquesta pista està en bones condicions i és apte per a qualsevol vehicle, sempre que es circuli amb precaució. Només hi ha un trencaaigües que he vist una mica alt, la resta és transitable. Els últims metres de la pista, tornen a estar pavimentats. Arribats al Pla de Prats, podrem deixar el cotxe en una amplia zona d’aparcament. Aquesta àrea recreativa disposa d’una extensa zona verda, un espai habilitat per a fer barbacoes i d’un refugi no guardat.

Comencem a caminar a les 8:35 del matí, prenent una pista ampla que passa pel costat mateix de la zona d’esbarjo. Poc desprès ens hem de desviar a la nostra esquerra per una pista secundària que s’endinsa al bosc. Poc a poc anirem guanyant altura i haurem de creuar el Torrent de Font Roja. Creuat el torrent i desprès de fer un gir, passarem pel costat de la Font que compta amb varis abeuradors pel bestiar. Finalment acabem enllaçant amb una pista forestal. Girem a la dreta i l’anem seguint, fins a arribar al refugi de la Covil.

Arribats al refugi lliure de la Covil, ens hem d’enfilar a través de les pastures, per anar a buscar les marques (que hi son) que ens indiquen la traça a seguir. Fem un parell de ziga-zagues, i arribem al serrat. Anem seguint la carena fins al punt més alt i ja podem donar per coronat el primer dels quatre cims que farem durant la matinal (10:08h). Estem a la Covil de 2.001 metres i decidim fer una parada per esmorzar.

Desprès de recuperar forces, davallem fins al Coll de Coma Ermada, per a iniciar la remuntada d’una part de la Serra de Montgrony fins a arribar al Puig de Coma Ermada (11:08h). Fins aquí no hi ha cap recorregut marcat, pel que cal pujar de manera decidida. Aquest és el segon cim, de 1.995 metres. Estem a la part més avançada de la serra, i si ens hi fixem als mostres peus, podem distingir-hi l’ermita de Sant Pere de Montgrony.

Fem un gir de 180º sobre nosaltres mateixos, i al davant nostre, podem veure-hi els següents dos cims: a l’esquerra el Roc dels Llamps i a la dreta el Costa Pubilla que forma part del repte dels 100 cims de la Federació d’Entitats Excursionistes de Catalunya. Planegem el coll i pugem al cim del Roc dels Llamps (11:27h) obrint un filat de pastura i crestejant-lo fins a trobar una fita de pedres amb un indicador de fusta amb la inscripció de “ROC DELS LLAMS 2051m”. Tornem a baixar al coll mitger, i ens enfilem a l’objectiu final, el Costa Pubilla o conegut tradicionalment com a Pla de Pujalts (11:46h). Estem a uns 2.056 metres, punt cimal de la Serra de Montgrony. En aquest cim aplanat i trobem un vèrtex geodèsic, una taula d’orientació, i una creu del Grup Excursionista de Campdevànol.

Coronats els quatre cims iniciem la ruta de retorn baixant pel dret fins al Coll de Coma Ermada; seguim fins a trobar la bifurcació on indica dreta cap a Montgrony 4,5 i esquerra cap a Campelles 5,3 (12:20h). Girem a l’esquerra i creuem una zona boscosa, on algun dels membres de la sortida ha tingut la sort de trobar-hi els primers pinetells de la temporada.

Arribats a la pista del Coll de Prat de Jou, girem a la dreta i l’anem seguint. El primer tram és de pujada i s’enfila fins passat un tancat per el bestiar. A partir d’aquí comença a baixar, on al cap de poc retrobem el refugi de la Covil (12:55h). Ara ja només ens falta desfer el tram inicial de la ruta, per a donar per finalitzada la circular de prop de 5 hores (13:29h). Ha estat una ruta tranquil•la i la meteorologia ens ha respectat, tot i que durant uns moments semblava que els núvols ens farien la guitza. Al vespre mirant el registre de pluja caiguda fins a les vuit del vespre del programa “el temps”, veig que a Gombreny han caigut un total de 33 litres, la màxima de tot Catalunya. Sort que al migdia ja estàvem dinant a Campdevànol! Hem estat de sort, salut i bones caminades!

PD: Podeu veure el vídeo de la sortida a l'enllaç adjunt (ver más):

Bekijk meer external

Coma Ermada

El Puig de Coma Ermada és una muntanya de 2.000 metres que es troba al municipi de Gombrèn, a la comarca del Ripollès. Documentada des del 987 com a coma Anermada. 16-AGO-18 11:08:23

Costa Pubilla / Pla de Pujalts (2.056m)

El Costa Pubilla o Cim de Pla de Pujalts és una muntanya de 2.056,1 metres que es troba entre els municipis de Gombrèn, Planoles i Toses, a la comarca del Ripollès. Forma part de la serra prepirinenca de Montgrony, a l’extrem occidental del Ripollès. Al cim podem trobar-hi un vèrtex geodèsic (referència 287083001). Aquest cim està inclòs a la llistat dels 100 cims de la FEEC. 16-AGO-18 11:46:25
Kruispunt

Encreuament a Campelles

16-AGO-18 12:19:49

Font Roja

Encreuament Altura 1807 metres 16-AGO-18 13:08:00

La Covil

El pic de la Covil, (1.770m) a l’extrem oriental de la serra de Montgrony, és una muntanya modesta però que gaudeix d’una vista excepcional sobre la vall de Ribes i els cims més alts del Pirineu Oriental i del Berguedà. 16-AGO-18 10:08:26
shelter

Àrea recreativa del Pla de Prats

Àrea recreativa del Pla de Prats (Campelles) Per arribar-hi s’ha de sortir de la població de Campelles per una pista formigonada en direcció a la Baell durant un parell de quilòmetres. Desprès s’ha d’agafar una pista de terra en força bon estat i que ens queda a la nostra dreta. Els últims metres poc abans d’arribar a l’àrea recreativa tornen a estar pavimentats. En aquesta àrea, situada al bosc de Campelles i a una cota de 1.559 metres, hi trobem un refugi no guardat i una zona de barbacoes. És un lloc ideal per a gaudir de la natura i de l’entorn, i actua com a punt de partida de diferents rutes per la Serra de Montgrony. 16-AGO-18 8:34:51

Refugi de la Covil

Aquest refugi no guardat es troba situat al peu de la muntanya de la Covil a 1.770 metres d’alçada. Antigament s’utilitzava per a la ramaderia. 16-AGO-18 12:54:52