Moving time  2 uur 25 minuten

2,5
5,0

508 maal bekeken, 44 maal gedownload

nabij Picamoíxons, Catalunya (España)

Sortida curta i fàcil, ideal per fer en aquests mesos d’estiu en els que quan la calor comença a apretar un ja pot ser a casa havent completat aquesta ruta que ens portarà a visitar un bonic 100 Cims, el Puigcabrer.

Vàrem sortir de Picamoixons seguint una pista asfaltada durant uns 2km. La resta de la caminada es va fer per pista o per corriols que estàn en molt bon estat, excepte l’últim 1,5 km. en que vam enllaçar amb el camí que haviem fet al sortir de Picamoixos, es a dir amb un troç del tram asfaltat.

A mi em van agradar sobretot el tram que va des de l’altura del Turó del Mas de Ràfols fins a l’altura del Turó del Mas de Ginjol en es gaudeiix de vistes molt maques, un tram de la Carretera dels Moros ( que no es 7na carretera sino una pista de terra) en que es veu el Coll de la Sivina, el Puigcabrer i el corriol que permet pujar des del coll fins al cim i a la seva Torre d’en Petrol, les vistes des del Puigcabrer i la baixada, una mica vertiginosa, però divertida que hi ha des del cim fins que es torna a enllaçar amb la Carretera dels Moros.

Per aquells a qui agraden les barraques de pedra en sec i els marges de pedra seca, aquesta sortida els hi permeterà gaudir d’un bon grapat de les dues construccions. Algunes de les barraques estàn en molt bn estat de conservació i tenen una dorma quadrada, que es ben diferent a la que la gent del Penedès estem acostumats a veure a la nostra comarca. A casa nostre son rodones i aqui son quadrades i les portes tampoc segueixen el mateix estil. Es curiós de veure com separats com estem tant pocs quilómetres hi hagi tantes diferències en aquestes construccions.

Primers metres

Font del Poetò

Continuem per asfalt

Recte

Agafem aquesta pista

Amunt

Comencem a pujar però sense cap dificultat especial

Vistes i cami

La tercera fotografia mostra l’estat del camí en aquesta zona

Vistes

Estem a la zona del Turò del Mas de Ginjol, que es pot veure a la segona fotografia. Les vistes son realment boniques en aquesta zona

Vista i cami ( Carretera dels Moros)

El cim

Al fons de la fotografia es pot aprecia la Torre d’en Petrol al cim del Puigcabrer
Kruispunt

Vista i dreta deixant pista

Agafem aquest corriol al Coll de la Sivina, corriol que ens portarà fins al cim del Puigcabrer

Amunt

Pujant de valent cap al Puigcabrer

Torre d’en Petrol

Queden pocs metres per arribar al cim del Puigcabrer i ja podem veure la Torre d’en Petrol
piek

Torre d’en Petrol al cim del Puigcabrer

Avall

Comencem a baixar. Corriol amb una forta pendent

Barraca de pedra en sec

Una de les barraques que trobarem baixant del Puigcabrer

Avall

Seguim baixant amb una bona pendent

Entrem carretera dels moros

Barraca de pedra en sec

Una barraca més.

Barraca

Més barraques

Esquerra

Aqui girem a l’esquerra. Es una zona amb molts marges de pedra en sec

Barraca

L’última barraca que vam veure. Aquesta es la més malmesa

Entrant a pista asfaltada

Aqui enllacem amb el tram que haviem fet al començar a caminar. Ara farem el recorregut a la inversa, camí de P8camoixons

2 commentaren

• Foto van biruji1

biruji1 1-feb-2019

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Por el tiempo, lluvia y niebla, la empece al revés y solo llegue al cim, pero el tramo que hice muy bien indicado

• Foto van sabategalofre

sabategalofre 1-feb-2019

Gracias biruji por tu valoraciòn