Tijd  één uur 31 minuten

1,4
2,8

3243 maal bekeken, 95 maal gedownload

nabij Digg, Scotland (United Kingdom)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Escòcia, Skye) Rutes el juliol de 2011; total de 13,3 km; +470 -535; 5,5 hores. Excursió organitzada per Bonviure (com les altres) en dos trams: Quiraing a Flodigarry, després bus fins a prop de Duntulum per anar fins a Rubha Hunish i després tornar per la platja fins a les runes del castell. Tipus de sortida: travessa lineal i fraccionada; Dificultat: fàcil. NOTA: Els primers 2km de sender marcat no s’han gravat des de la carretera.

FA ANYS: A mitjans del segle XVIII es va posar en marxa el sistema de prohibició dels vestits tradicionals i la música a terres escoceses per part dels anglesos. A Espanya també el règim de la monarquia espanyola va abolir les corts i constitucions de Catalunya (que subsistien des del segle XIII: entre les més antigues d’Europa), es va produir l’espoli de propietats i va començar el procés d’assimilació i prohibició de l’idioma.

Aquesta nit passada hem dormit a Portree, que és el poble més gran de l’illa d’Skye, tot i ser petit. El seu nom prové de “Port Righ” que s’acostuma a traduir com a “port del rei” però és una traducció incorrecta ja que el nom antic era “Port Ruighe(adh)”, que vindria a significar “port en un vessant”. Certament la ciutat té un port perfecte per fer-hi fotografies. És un centre d’acollida dels turistes que visiten l’illa. Cal afegir que quasi el 40% dels habitants parlen el gaèlic escocès, però això no és un èxit, és una pena. Una pena veure com la cultura i les llengües desapareixen sota la pressió dels idiomes majoritaris i la falta de respecte dels governs dels grans estats: és un menyspreu absolut a les poblacions minoritàries, que són les que s’haurien de protegir.

Un cartell ens dóna la benvinguda al Cuith-Raing path, al costat mateix de la carretera i de l’aparcament. Ahir vam arribar a Portree després del trasllat en minibús a la zona del Loch Ness, ben conegut pel seu famosíssim i fugisser habitant, en Nessie, una aturada per veure les restes del Castell d’Urqhuart i la visita del poble de Fort Augustus, ... ...