Afstand

6 april 2021

Uitgevoerd

april 2021
Wees de eerste die klapt
Delen

25 maal bekeken, 2 maal gedownload

in de buurt Mas de Barberans, Catalunya (España)

El Caro es el cim més alt dels Ports de Tortosa-Beseit. Les seves antenes es veuen de tota la costa i del interior.
S'hi pot arribar en auto, però al ser un dels "100 cims" es mereix una petita caminada, per cert, ben bonica.
Des de Tortosa agafem la carretera del Port, al principi recta i desprès en forta pujada i amb unes bones corves. Va pujant fins Lo Portell, s'aplana quan passa a la banda nord. Deixem la pista asfaltada que porta al cim i seguim per dins la urbanització El Mascar.

Aparquem vora el refugi Nou del Caro (el de Estels del Sud) on també hi ha el Restaurant del Port. Sembla que aquesta carretera va fins a Fredes, però crec que es torna pista de terra.
Comencem a caminar carretera endavant fins al Aparcament de l'Esquirol. Aquí ja tenim senyals que ens indiquen el camí cap el Coll dels Pallers pel GR-7 , es un tros comú amb la ruta Estels del Sud.
Un tros de pujada pel bosc i ja som al Coll dels Pallers, anomenant així pels dos cilindres de roca que semblen un paller. Aquí deixem el camí dels Estels del Sud, que seguint el GR va al refugi Font Ferrera. Nosaltres cap el nord, seguint la carena.
Pugem a la Moleta Rodona (1363 metres) d'on sembla que tenim el Caro a tocar. Encara falta una mica.
Sota nostre tenim tot el Baix Ebre, de Tortosa fins el mar. Seguim el camí , que fa un puja/baixa i es posa per la cara frescal, des on encarem la pujada final fins una mica més al sud de les antenes on crec que es el punt més alt (hi ha un botó geodèsic).
Despres anem a fer-nos les fotos amb la multitud que ha pujat aquí aquest primer diumenge de Pascua post-confinament COVID.
Seguint un senyal, baixem pel cami que travessa diversos cops la pista asfaltada cap el Coll de Vicari i des aqui tornem a la carretera del Mascar, tancant el triangle fins on hem aparcat.
Ja hem fet la pujada clàsica al Mont Caro.
Parkeren

Aparcament

Carretera dels Ports. També podeu aparcar abans, al restaurant Pous de la Neu o al Aparcament del Esquirol. La ruta es CIRCULAR
Top

Cim del Caro

Amb els seus 1441 metres es el sostre comarcal del Baix Ebre. Te molt bones vistes en totes direccions, sempre que ho permetin les antenes.
Kruispunt

Coll de Pallers

Si vens del sud, fent Estels /GR-7 es pot aprofitar per fer el cim des aqui, sempre que et sobrin forces.
Fauna

Fauna i flora

Quan tornem a la carretera del Mascar, trobem indicació. Quasi trepitgem una culebra que té el cap amb escames grans; no es verinosa. El Boix grèvol està esplèndid . Avui nomès hem vist una cabra i de lluny, segurament perquè hi ha molta gent.