Tijd  4 uur 24 minuten

1,9
3,8

1750 maal bekeken, 62 maal gedownload

nabij Kilmaluag, Scotland (United Kingdom)

(En el blog, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In the blog, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Escòcia, Skye) Rutes el juliol de 2011; total de 13,3 km; +470 -535; 5,5 hores. Excursió organitzada per Bonviure (com les altres) en dos trams: Quiraing a Flodigarry, després bus fins a prop de Duntulum per anar fins a Rubha Hunish i després tornar per la platja fins a les runes del castell. Tipus de sortida: travessa lineal i fraccionada; Dificultat: fàcil. NOTA: Els primers 2km de sender marcat no s’han gravat des de la carretera.

Una solitària cabina de telèfons, vermella, al costat de la carretera ens i un pal amb uns rètols ens indica l’inici d’aquesta segona part de la ruta d’avui: Rubha Hunish. Seguim doncs el segon tram de ruta previst per avui, en un circuit quasi circular a peu per Rubha Hunish, un indret màgic a l’extrem més al nord de l’illa, un dels indrets per a l’observació d’ocells i de vegades també de foques (algunes vegades), dofins (pocs cops) i taurons (quasi mai).

El sender clar va fins un coll, tenint sempre el mar a l’esquerra. Skye és l’illa de les Hèbrides Interiors que disposa de més població (encara que minoritària) que parla el gaèlic escocès i molts pertanyen a l’Església Lliure d’Escòcia, que es coneix com la “Wee Free”. Es tracta d’un església cristiana que es va formar per ruptura amb l’Església d’Escòcia.

Com sempre, trobem camps tancats, però amb uns magnífics passos per poder passar. L’Església d’Escòcia, de la qual es va separar en el seu dia la Wee Free, és de confessió presbiterana i és coneguda informalment com The Kirk. Aquesta és remunta al 1560 i encara que el 42% dels escocesos es declaren membres, només el 12% són practicants.
A diferència de l’Església d’Anglaterra, les d’Escòcia no pertanyen a l’Estat. Quan el monarca del Regne Unit viatja a Escòcia té un paper exclusivament formal, en l’Església d’Escòcia, com a “protector de la fe”, en canvi a Anglaterra és el màxim dirigent... ...