Tijd  4 uur 58 minuten

2,3
4,7

15295 maal bekeken, 995 maal gedownload

nabij Rupit, Catalunya (España)

Deixem el cotxe al aparcament municipal (2 euros tot el dia) i entrem a Rupit, (com deu mana),per el Pont Penjat; nomes creuar-lo i pujar unes escales ja ens trobem la Font del Carrer Barbacana.
A la dreta hi ha la plaça del Hostal, d´on arrenca la pujada del Carrer del Fossar amb una primera font del mateix nom , Font de Baix del Carrer del Fossar, mes endavant la Font de Dalt i encara mes amunt, la Font del Coll del Castell. Tenint en conte que haurem de tornar a baixar, si no hi tenim massa interès ens les podem estalviar.
Ja al inici del carrer, seguint a la dreta passem davant de la Església de Sant Miquel i no gaire mes endavant ja veurem uns rètols que ens indican la baixada per unes antigues escales i el inici del camí al Salt de Sallent.
El camí no te pèrdua i mentre el seguim, el soroll del aigua de la riera de Rupit ens anirà acompanyant una bona estona.
Primer el Salt del Moli Rodo, la Font de La Pomereda, i el Salt de Sabaters, ens entretindran una bona estona; paga la pena.
Arribats damunt del Salt de Sallent, si tenim sort i baixa aigua, ens haurem de apropar al Mirador per poder veure el salt en tot el seu esplendor, es la raó de aquesta ruta.
Si volem baixar al peu del salt cal seguir un sender que pràcticament vorejant la cinglera ens deixa dins un bosquet on comença la forta baixada, que al tornar serà pujada, teniu-ho en conte; la primera part del camí de baixada es ven visible però cal estar alerta perquè aviat l’haurem de deixar per agafar un corriol , a la dreta, que els senglars ja se’n cuiden d´espatllar; sort que bones persones s´encarreguen de posar pilons de pedra que ens ajuden a seguir- lo.
Arribats a baix veurem que compensa l´esforç.
Si ens conformem quedant-nos dalt, que tampoc passa res, seguint el camí ample a la dreta, si no baixa massa aigua, podrem travessar la riera sense mullar-nos els peus; voregem la cinglera amb unes vistes espectaculars de Les Guilleries.
Aviat un cartell ens senyala un trencall que ens dura fins l’Església de Sant Joan de Fàbregues que no es gaire lluny.
Tornats al camí principal cimentat, tenim la opció de continuar- lo fins Rupit o be agafar el camí que surt a l´esquerre ( camí dels Bassis) per anar a Rupit passant per la zona de les tombes antropomor-fiques ( un parell de tombes excavades a la roca) i el Mirador dels Bassis i arribar de nou al camí cimentat; el camí no es fàcil, cal pensar-s´ho.
Si optem per la opcio de les tombes,tambe acabarem al cami ample, per mes endavant i despres de pasar el lloc Els Solans, girar a dreta per anar a veure la Ermita de Santa Magdalena i la font del mateix nom. Un sender darrere l´ermita ens porta al Pont de Cal Badaire que si anem cansats, creuant-lo ens deixa al poble; val la pena, pero, continuar endavant per la Font del Carreguell i mes endavant encara , el Passeig del Carreguell que ens deixa al Pont Penjat per tornar al poble a dinar o be anar a l´esquerra que pasant per la Font Bella ja veiem l´espai Les Eres,, que fa el riu, i l´aparcament on acabem.

entrada al Pont Penjat

Palau

Masia El Soler, antic Palau Notarial

Plaça Major i Esglesia de Sant Miquel

Plaça del Ajuntament i vista de lÉsglesia

Balma i vista de Rupit

28 commentaren

• Foto van ANGRAAL

ANGRAAL 31-mei-2016

Molt ben detallada. Intentarem fer-la.

jrocaan 1-jun-2016

Gracies Angraal, et segueixo i he fet alguna de les teves rutes.

• Foto van calandraca76

calandraca76 26-mei-2017

Molt bona ruta jrocaan, si senyor!!!!

jrocaan 26-mei-2017

Gracies calandraca76 i que no ens falti les ganes de caminar.

• Foto van julia slesareva

julia slesareva 12-aug-2017

se puede bañarse allí? :)

jrocaan 12-aug-2017

El mes de agosto no es el mas propicio, falta saber si baja suficiente agua, no te lo puedo asegurar.

• Foto van julia slesareva

julia slesareva 14-aug-2017

gracias!

• Foto van idgarreta

idgarreta 6-nov-2017

La farem amb nens, suposo que excepte el tram del salt de Sallent la resta es pot fer be, no?
    Per dinar deprés recomanes algun restaurant?
    Moltes gracies

jrocaan 6-nov-2017

Be, fins i tot la baixada fins el peu del Salt es pot fer anan amb conte ( depen del petits que siguin els nens), depen del interes que tinguem pero cal dir que si baixa aigua es una imatge espectacular.
    Quant al dinar, en tornar al poble tot era ple; no ens varem complicar gaire la vida i tornan enrrere fins el pont penjant, just on s´entra al poble antic hi ha EL MIRADOR DEL PONT un lloc petit amb una terraseta tocant el riu ( era primavera), una parella molt amable, i ens hi varem quedar. He de dir que depende les espectatives.
    De bon segur quedareu satisfets de la caminada.

• Foto van Edgar Harrington

excelente caminnata, gracias por compartirla
    es muy chula para hacer

jrocaan 26-feb-2018

Gracies per el comentari Edgar, que no ens faltin ganes de caminar.

• kvmagu04 17-apr-2018

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Mol ben explicat!! Ens ha ajudat a trobar el camí cap al peu del salt, val molt la pena!!

jrocaan 20-apr-2018

Gracies kvmagu04, gracies per el teu comentari; de tots modos em fa enveja perque ara amb el que ha plogut, la vista del salt deu ser extraordinaria.

• Foto van ejorda

ejorda 17-mei-2018

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

No varem poder fer la circular ja que la riera del salt anava molt plena. Paisatge molt agradable i relaxant.

jrocaan 17-mei-2018

Llastima ejorda no poderla fer tota pero us compensa la abundancia d´aigua al salt; no sempre es aixi.

• Foto van Jac de Mais

Jac de Mais 5-mrt-2019

Moltes gràcies per la ruta , la farem.

jrocaan 5-mrt-2019

Segur que us agradara pero cal tenir en conte si fa dies que no ha plogut perque la vista del salt es molt diferent amb aigua o sense. Us recomano esperar fins despres de ploure.

• Foto van Jac de Mais

Jac de Mais 5-mrt-2019

U tindrem en compte. Una vegada més gràcies.

jrocaan 5-mrt-2019

salut i bones caminades

• Foto van mausmate

mausmate 24-mrt-2019

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Very nice trail, with some beautiful views along. However, some parts of the trail seem to be quite popular and do get a bit crowded. Nevertheless, the Rupit and the area around it is absolutely worth a visit!

jrocaan 28-mrt-2019

Bon dia MAUSMATE, es cert que ( sobre tot en dias festius) la presencia de molta gent pot fer incomoda la visita; es l´inconvenient de ser facil arribar-hi. Tot i aixi val la pena.
    M´alegra que t´hagi agradat.

barretons 23-okt-2019

Fa anys vaig estar dalt del salt i voldria fer la ruta aquests dies. Si no recordo malament, s'havia de passar el riu a gual. És així? Suposo que si hi ha molta aigua NO convé jugar-se-la. M'ho podeu aclarir? Gràcies!

jrocaan 23-okt-2019

Per fer la ruta sencera s´ha de travesar el riu per força; no em consta cap altra opcio.
    Si ha plogut molt el salt es espectacular pero creuar el riu pot ser un problema.

barretons 23-okt-2019

Gràcies! Anirem i tornarem per la banda d'anada.

jrocaan 23-okt-2019

Tambe podeu decidir-ho alla mateix; quant hi vaig ser-hi jo es podia creuar molt be.

barretons 11-nov-2019

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Feta el 24-oct-2019 amb un company. El camí per baixar al peu del salt és força clar però, tal com es comenta, cal estar ben atent. Per creuar el salt per dalt, cap problema. No baixava excessiva aigua. Gràcies per la ruta, que és fantàstica!

jrocaan 11-nov-2019

Gracies berretons, m´alegra que disfrutesiu de la ruta.