Tijd  5 uur 32 minuten

4,1
8,2

250 maal bekeken, 3 maal gedownload

nabij San Juan de Moró, Valencia (España)

(VAL) Aquesta ruta, transcorre per barrancs en la seua part inicial, després, ja en la part més elevada, just dalt del Tossal de Mollet, es poden observar un vistes molt amplies de bona part del sud de la provincia de Castelló, des de penyagolosa, fins la mar, passant per la serra d'Espadà i el desert de les palmes.
En general, si es puja en un dia molt clar, les vistes valen molt la pena.
La segona part de la ruta, ja transcorre per una zona més oberta i quasi tota l'estona per pistes forestals.

Per començar la ruta, s'ha d'anar fins el primer mas (si venim des de la CV-160) de la urbanització Mas d'Armelers, al terme municipal de Sant joan de Moró, on, es podrà deixar el cotxe.
Just davant del primer mas de la urbanització, hi ha un camí de terra amb un poste de fusta amb la marca R1-Mollet. Serà aquest camí de terra el que s'haurà de seguir fins arribar, una bona estona després, a una pista forestal asfaltada que torna a tindre el mateix poste de la R1-Mollet, tot i que, ara, no es seguirà la direcció d'aquesta marca, sinó que es seguirà la pista asfaltada cap a la dreta.

Aquest tram en el que ens trobem ara, serà pel que tornarem a passar al vindre del Tossal de Mollet, quasi al final de la ruta.
Per ara, es continuarà per la pista asfaltada fins trobar-nos amb un desviament d'aquesta amb una pista de terra, on, es continuarà pel camí cap a l'esquerra i que porta direcció del mas de panero, camí de la serra, font del ros i ermita de Sant vicent.

A continuació, i poc després, ens trobarem amb l'ermita de Sant Vicent. On, just abans d'arribar, es podran veure unes direccions de la PR-CV 460. La direcció a seguir, serà la de Tossal de Mollet i Mas de Mollet, la qual, transcorre per un sender que baixa fins el barranc.
Una volta en el barranc hi ha que anar concentrats, ja que, ens podem desviar de la direcció que volem. Al arribar al barranc, hi ha que baixar fins el mig d'aquest i seguir-lo cap a la dreta i cap amunt. La senda no està marcada, ja que, l'aigua l'esborra constantment, per tant, hi ha que anar observant a la part esquerra perquè arriba un moment que torna a apareixer el sender pel qual hem de pujar.

A partir d'ací no hi ha problema i seguirem fins arribar al mas de Mollet, el qual deixarem enrere i arribarem a una pista forestal que s'ha de seguir cap a l'esquerra seguint les marques del PR direcció Tossal de Mollet, enllaç amb la GR-33 i Pou de Mollet.
Aquesta pista forestal, ens portarà fins el punt d'inici del sender que puja al Tossal del Mollet, sender que es troba a l'esquerra de la pista forestal i, que està marcat, per les senyals del PR amb les mateixes indicacions anteriors.

Per pujar al Tossal i baixar es segueix la mateixa ruta sense cap desviació possible.

Una volta es baixa, tornarem a la pista forestal que hem deixat enrere i, ara, l'agafarem cap a l'esquerra i continuarem sempre per aquesta pista forestal sense desviar-nos per cap sender, i sempre agafant totes les desviacions de pistes forestals cap a l'esquerra, fins arribar a un encreuament on s'indica la direcció de Vilafamés R6 i Vilafamés Ermita de Sant Miquel.

La direcció a seguir, serà la de L'ermita de Sant Miquel. Caminant per aquesta pista, de seguida, ens trobem amb un nou desviament, el qual, s'ha d'agafar també cap a l'esquerra per començar a pujar.
Es continuarà per aquesta pista forestal fins trobar-nos amb un nou poste de la R1-Mollet, on girarem a la dreta i de seguida, en un segon poste de R1-Mollet, girarem a l'esquerra per començar a baixar.

Continuant per aquesta pista, que després es converteix en sender, hi ha que seguir fins arribar, novament, a una pista asfaltada (que és la prolongació de la pista asfaltada nomenada al principi).
En aquesta pista, agafem la desviació cap a l'esquerra i, seguim, passant per on ho hem fet al principi, fins arribar novament, al desviament de l'ermita de Sant Vicent, on, ara, agafarem la pista forestal de terra que va cap a la dreta amb direcció Font del Buitre.

A partir d'aquest punt, es seguirà la direcció de la font del buitre i, després, la direcció del mirador de la serra i es continuarà sempre amb aquesta direcció. Una volta al mirador, seguirem baixant pel sender pel que anem, sense desviar-nos i, així, arribarem al mas de Moró, on, seguint les indicacions de la font de Moró, arribarem a un encreuament amb un últim poste de la R1-Mollet i, en aquest punt, agafarem la pista forestal cap a l'esquerra per arribar, ja, al nostre punt d'inici de la ruta, al Mas d'Armelers.

---------------------------------------

(CAS)Esta ruta transcurre por barrancos en su parte inicial, después, ya en la parte más elevada, justo arriba del Tossal de Mollet, se pueden observar un vistas muy amplias de buena parte del sur de la provincia de Castellón, desde penyagolosa, hasta el mar, pasando por la sierra de Espadán y el desierto de las palmas.
En general, si se sube en un día muy claro, las vistas valen la pena.
La segunda parte de la ruta, ya transcurre por una zona más abierta y casi todo el tiempo por pistas forestales.

Para empezar la ruta, hay que ir hasta la primera masía (si venimos desde la CV-160) de la urbanización Mas d'Armelers, en el término municipal de Sant Joan de Moró, donde se podrá dejar el coche.
Justo delante de la primera masía de la urbanización, hay un camino de tierra con un poste de madera con la marca R1-Mollet. Será este camino de tierra el que se deberá seguir hasta llegar, un buen rato después, a una pista forestal asfaltada que vuelve a tener el mismo poste de la R1-Mollet, aunque, ahora, no se seguirá la dirección de esta marca, sino que se seguirá la pista asfaltada hacia la derecha.

Este tramo en el que nos encontramos ahora, será por el que volveremos a pasar al venir del Tossal de Mollet, casi al final de la ruta.
Por ahora, se continuará por la pista asfaltada hasta encontrarnos con un desvío de ésta con una pista de tierra, donde, se continuará por el camino hacia la izquierda, que lleva dirección del Mas de panero, camí de la serra, font del ros y ermita de Sant vicent.

A continuación, y poco después, nos encontraremos con la ermita de Sant Vicent. Donde, justo antes de llegar, se podrán ver unas direcciones de la PR-CV 460. La dirección a seguir, será la de Tossal de Mollet y Mas de Mollet, la cual, transcurre por un sendero que baja hasta el barranco.
Una vez en el barranco hay que ir concentrados, ya que, nos podemos desviar de la dirección que queremos. Al llegar al barranco, hay que bajar hasta el medio de este y seguirlo hacia la derecha y hacia arriba. La senda no está marcada, ya que, el agua la borra constantemente, por lo tanto, hay que ir observando hacia la parte izquierda porque llega un momento que vuelve a aparecer el sendero por el que debemos subir.

A partir de aquí, no hay problema, y seguiremos hasta llegar al Mas de Mollet, el cual dejaremos atrás y llegaremos a una pista forestal que se ha de seguir hacia la izquierda siguiendo las marcas del PR dirección Tossal de Mollet, enlace con la GR-33 y Font de Mollet.
Esta pista forestal, nos llevará hasta el punto de inicio del sendero que sube al Tossal del Mollet, sendero que se encuentra a la izquierda de la pista forestal y, que está marcado, por las señales del PR con las mismas indicaciones anteriores.

Para subir al Tossal y bajar se sigue la misma ruta sin desvíos posibles.

Una vez se baja, volveremos a la pista forestal que hemos dejado atrás y, ahora, la cogeremos hacia la izquierda y continuaremos siempre por esta pista forestal sin desviarnos por ningún sendero, y siempre tomando todas las desviaciones de pistas forestales hacia la izquierda, hasta llegar a un cruce donde se indica la dirección de Vilafamés R6 y Vilafamés Ermita de Sant Miquel.

La dirección a seguir, será la de La ermita de Sant Miquel. Caminando por esta pista, enseguida, nos encontramos con un nuevo desvío, el cual, se tomará también hacia la izquierda para empezar a subir.
Se continuará por esta pista forestal, hasta encontrarnos con un nuevo poste de la R1-Mollet, donde giraremos a la derecha y enseguida, en un segundo poste de R1-Mollet, giraremos a la izquierda para empezar a bajar.

Continuando por esta pista, que luego se convierte en sendero, hay que seguir hasta llegar, nuevamente, a una pista asfaltada (que es la prolongación de la pista asfaltada nombrada al principio).
En esta pista, cogemos la desviación hacia la izquierda y, seguimos, pasando por donde lo hemos hecho al principio, hasta llegar nuevamente, al desvío de la ermita de Sant Vicent, donde, ahora, tomaremos la pista forestal de tierra que va hacia la derecha con dirección Font del Buitre.

A partir de este punto, se seguirá la dirección de la font del buitre y, después, la dirección del mirador de la serra y se continuará siempre con esta dirección. Una vez llegamos al mirador, seguiremos bajando por el sendero por el que vamos, sin desviarnos y, así, llegaremos al Mas de Moró, donde, siguiendo las indicaciones de la font de Moró, llegaremos a un cruce con un último poste de la R1- Mollet y, en este punto, tomaremos la pista forestal hacia la izquierda para llegar, ya, a nuestro punto de inicio de la ruta, en el Mas d'Armelers.

Cap a la dreta

Seguir PR-CV 460 (direcció Mas de Mollet i Tossal de Mollet)

Pista cap a l'esquerra

Pista cap a l'esquerra (direcció Tossal de Mollet)

A l'esquerra

A la dreta

Pista cap a la dreta (Direcció Font del buitre)

Pista forestal d'eixida amb poste R1-Mollet

Pista cap a l'esquerra (direcció Ermita de Sant Vicent)

Pista cap a l'esquerra (Direcció Ermita de Sant Miquel)

Direcció Mirador de la Serra

Ermita de Sant Vicent

Mas de Mollet

Mas de Moró (Direcció Font del Mas de Moró)

Direcció Mirador de la Serra

Pista asfaltada cap a l'esquerra

Creuem el barranc

Sender a l'esquerra (Direcció Tosal de Mollet)