Tijd  3 uur 59 minuten

2,5
5,1

960 maal bekeken, 78 maal gedownload

nabij Sant Pau de Segúries, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Sant Pau de Segúries.
Anirem a l'església vella de Sant Pau per continuar per la Via Romana. A uns 50 metres tenim la casa de l'Hostal de Dalt, a uns 30 metres aproximadament d'e la casa, deixarem la Via Romana i agafarem el camí que puja per la cara de Llevant en direcció al sud-est.
Aquest camí ens pujarà, primer al Collet que queda entre la Cota 953 i el Cim de l'Empriu, on trobem una vella pista forestal, que ens pujarà al Cim de l'Empriu. La baixada la farem per la cara sud-est, seguint la tanca del vaquer elèctric, que ens portarà al Coll Pregon.
Anirem per la vella pista que marxa força planejant en direcció a Llevant fins trobar una cruïlla de camins (cartells indicatius). Agafarem el camí que puja en direcció sud per anar a trobar la Via Romana en la Collada de Capsacosta.
Continuarem per la Via Romana tot baixant en direcció a Ponent fins trobar una cruïlla (pal indicatiu).
Deixarem la Via Romana i agafarem un camí que ens queda per la cara sud i marxa en direcció a Llevant per trobar de seguida una vella pista (té una tanca). La seguirem en direcció a Ponent. Creuarem el Pla de les barraques i arribarem a les feixes del Coll Salarca.
Anirem a la seva punta sud-est, on trobarem el camí que seguirem (direcció a Ponent), fins trobar una cruïlla (cartell indicatiu), cal recordar aquesta cruïlla, anirem i tornarem. Anirem pel camí que venim, per de seguida trobar una nova cruïlla.
Seguirem la que marxa al sud-oest per portar-nos amb pocs metres al mirador de les Pedroses, o d'en Serra, on podrem contemplar unes bones vistes de la Vall de Sant Ponç d'Aulina. Retornarem a la cruïlla descrita i agafarem el camí que puja, en direcció nord-oest, al cim del Puig Sacreu. És un molt bon mirador de la Vall. També del Pirineu Oriental i en un dia clar de la Marina.
La baixada la farem seguint la pista que marxa en direcció al sud-oest a trobar el Pla de Can Petit. Seguirem el camí que marxa al sud-est, per anar al Mirador d'en Gueri, que ens permet una bona vista de la Vall de Sant Ponç i de la Marina en dies clars.
Retornarem al Pla i seguirem per la pista que marxa a Ponent, fins que en el primer revolt que canvia de sentit, trobem una cruïlla (pal indicatiu). Deixarem la pista i seguirem pel camí (senyals de PR, grogues i blanques). Passarem pel costat de les runes de la casa de Can Mic, on podrem beure un gran Llorer i arribarem al Collet de la Brolla de Can Gorra que està al costat de la Cota 942.
Baixarem pel mig del prat herbat, en direcció al nord-est, a trobar el camí que baixa a la pista forestal que tenim a sota. La seguirem en direcció a Llevant, (estem sobre el GR 1, senyals de pintura vermella i blanca, que ens acompanyaran fins a l'entrada de Sant Pau), fins arribar al rec de la Font Puda (pal indicatiu). El resseguirem pujant per dintre del Rec, per trobar la Font Puda (aigües medicinals sulfuroses).
Retornarem a la pista i la seguirem novament en direcció al nord-est fins trobar una nova cruïlla (pal indicatiu). Deixarem la pista i anirem per el camí, que ens portarà a trobar la pista que puja al Pla de Can Petit. La seguirem tot baixant un petit tros per agafar el camí que per la cara de Llevant puja a trobar les primeres cases del Poble.
Creuarem les cases en direcció nord, per anar a trobar un petit mirador del poble. Un cop gaudit de les vistes del poble, només ens restarà baixar al centre del Poble.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa o també Taga.

Bekijk meer external

• Foto van bpcorominas

bpcorominas 20-jan-2018

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Jordi , enhorabona per la ruta i l'entorn. Molt maco aquest camins de Sant Pau de Seguries, racons que conviden a tornar-hi.
    Avui l'únic que ens ha fallat ha estat el solet.
    Moltíssimes gràcies.

• Foto van Alfons Tauler

Alfons Tauler 15-apr-2019

Ik heb deze route gevolgd  geverifieerd  Bekijk in detail

Varem fer aquesta ruta el passat dissabte. Molt completa i variada. A la font de la Puda hi ha un cartell que posa > Sant Pau ... i no recordo que més. Ens va fer gràcia, ja que es tractava d'una pujada amb força pendent i uns escalons al terra, i vam pujar per allà en lloc de recular uns metres. Uns camins més elevats i paral·lels al teu ens varen portar a retrobar el teu camí a on hi ha una tanca, ja prop de Sant Pau.

• Foto van JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA 15-apr-2019

Moltes gràcies.

• Rafel_hippo 25-jun-2019

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Una ruta fantàstica, molt entretinguda i per uns paratges molt bonics. L'hem feta a finals de juny, quan la calor ja ha començat a apretar fort, però la major part del recorregut és molt ombrívola i relativament fresca.
    Moltes gràcies per compartir-la!