Inami

2,7
5,4

151 maal bekeken, 5 maal gedownload

nabij Saint-Michel, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Ruta circular a la Tour Percée (Chartreuse) atacant per baix i tornant per la Grande Sangle de l'Aulp du Seuil, amb una petita desviació per anar a veure l'Arche Miracle.

Des del Col de Marcieu agafarem el GR que porta cap al Passage de l'Aulp du Seuil. Un cop travessem la pista d'esquí, en el següent revolt a l'esquerra del camí principal (1200 m), nosaltres seguirem rectes per un petit corriol que ens portarà fins a una pista forestal. Seguirem la pista forestal fins als 1450 m, on un petit camí es desviarà cap a la dreta amb marques esporàdiques de pintura blava. El camí anirà guanyant alçada fins a sortir del bosc, on veurem clarament el corredor pel que atacarem l'ascensió. unes traces de camí ens permetran rodejar la incòmoda tartera pel costat dret fins a arribar a un pas de grimpada. Es tracta d'un petit mur (III) d'uns 5-6 m, poc exposat, que es supera fàcilment sense necessitat de corda. Just després arribarem a la Tour Percée o Tour Isabelle.

Nosaltres hem optat per sortir per dalt, per la Sangle de l'Aulp du Seuil. L'anirem a buscar seguint un camí que ens porta a una canal herbosa molt inclinada que es supera fàcilment de pujada però que pot ser delicada de baixada. Un cop a la Sangle, si la reseguim en direcció N uns 500 m arribarem a un circ on podem veure l'Arche Miracle (baixar a l'arc requereix d'un parell de ràpels de 50 m). Podem sortir de la sangle una mica més enllà amb una grimpada fàcil, però nosaltres hem volgut recòrrer la Sangle, així que hem tornat pels nostres passos i hem continuat en direcció S. La Sangle és estreta en algun tram i algun pas esporàdic és una mica aeri, però en línies generals es fa fàcil i l'amplada et fa sentir-te prou protegit. Un passatge amb corda (no és realment necessària) t'ajuda a superar un dels punts més delicats del camí. La baixada al Pas de Ragris és potser el més incòmode a superar pel tipus de terreny (hi ha un camí poc visible que facilita la baixada). Enlloc de seguir baixant pel Pas de Ragris, hem continuat en direcció S fins al Pas de l'Aulp du Seuil , per on hem fet tot el descens.

La Tour Percée és un d'aquells llocs excepcionals de la natura que han romàs desconeguts per la majoria durant infinitat d'anys però que ara cada cop està més concorregut. El caràcter privat dels terrenys per on transcorre la major part de l'excursió han creat un aura de secretisme al voltant d'aquest lloc. Cert misteri encara perdura i hi ha qui prefereix no compartir gaire informació sobre ell. Al meu entendre, amb la quantitat d'informació que hi ha actualment buscant una mica per internet, no val la pena continuar més amb el secretisme: assumim-ho, el lloc ja no és secret, qui vulgui anar-hi, hi anirà, i tenint en compte la naturalesa abrupta de la zona, si la informació és accessible, almenys reduirem el risc d'accidents. En tot cas, si decidim anar-hi, que sigui sabent on ens fiquem i, com hauria de ser sempre, amb el màxim respecte per la natura.

Bekijk meer external

2 commentaren

• Foto van osukarusan

osukarusan 21-okt-2018

Ik heb deze route gevolgd  Bekijk in detail

Una ruta excepcional, d'aquelles que fan treure fum a la càmera :)
    Gràcies per la descripció, tot perfecte. Potser afegiria que a mitja feixa o una mica abans (abans del pas de la corda) hi ha la possibilitat d'abandonar-lo també per una petita canal rocosa, hi ha una fletxa taronja senyalant cap amunt. No sé què tal és sortir per allà perquè hem seguit per la feixa, però no es veia complicat.
    Salut!

• Foto van Inami

Inami 22-okt-2018

Gràcies per l'aportació! Coneixia la variant de sortida i efectivament es tracta d'una grimpada fàcil (segons el que he llegit) que ens deixa a la part de dalt de l'Aulp du Seuil i des d'allà simplement recorres l'aresta fins al Pas de l'Aulp du Seuil. La veritat és que nosaltres no vam arribar a veure cap fletxa tot i que algun corredor ens va fer la impressió de que es podia fer sense problema. En qualsevol cas, anàvem amb la idea de recórrer tota la feixa i tampoc hi vam parar gaire atenció.