-2 m
2,1
4,3

9 maal bekeken, 0 maal gedownload

nabij Vátos, South Aegean (Greece)

(Quan anem a caminar, ens podem aturar per observar plantes, flors, arbres o qualsevol ésser de la natura que ens crida l'atenció, també ho podem fer per prendre alguna cosa en algun poble que trobem pel camí, com també aprofitar per fer un tomb i conèixer els racons d'aquest poble. Fins i tot, agafem alguns camins que no semblen que siguin els que tocaria agafar si per algun motiu ens motiva fer-ho. Dit això, si alguna persona segueix el nostre camí, que ho tingui en compte, i més si veu que el track fa moviments estranys. Vinga, a seguir fent camí!)

Avui ens llevem a Trypiti, des d'on sortim a caminar. Resulta que som en una de les parts de l'illa de Milos on es pot caminar amunt i avall amb comoditat, tot seguint els camins que ens podem anar trobant i que ens duen a alguns racons ben bonics.

És una caminada que ens permet descobrir petits pobles de pescadors, d'aquells que compten amb un grapat reduït de cases, o magatzems on desar la barca. El que fa augmentar la bellesa d'aquests racons és la diversitat de colors amb els quals estan pintades les seves portes, convertint-se en un mosaic de blaus, grocs i vermells el qual, reflectit al mar, i amb alguna barca per allà al mig, encara fa l'estampa més fascinant. Areti o Fourkovouni en són un bon exemple. Arribar-hi caminant, però, fa que hàgim de baixar fins a tocar del mar, i després retornar cap amunt durant una bona estona. L'esforç, però, val la pena, i més quan no hi ha cap persona més.

El camí segueix brindant-nos més mosaics, com el de les tonalitats rogenques de les parets muntanyoses que tenim al nostre voltant, combinades amb el verd dels arbres i el blanc de les esglésies. Camí "de mosaics", avui, ja que no podem oblidar aquell mosaic format pel gris de les pedres que ens fan de parets a banda i banda del camí, combinat amb tons groguencs i taronges que la mateixa vegetació ha anat formant a les mateixes pedres, amb el blau del mar de fons.

Abans d'enfilar-nos cap a l'omnipresent poble de Plaka, fem una parada a la platja de Platiena, on aprofitem per fer un bon bany al mar Egeu una vegada més. La "parada" en aquestes caminades per illes gregues guanya pes quan la fem en una platja o cala bonica, i com més perduda i desconeguda millor.

Per acabar el camí d'avui ens enfilem cap a Plaka, amb alguna dificultat per trobar el camí entre els extensos matollars, però arribant i gaudint d'aquest bonic poble.

Trypiti (Τρυπητή)

Panagia Faneromeni (Παναγιά Φανερωμένη)