Tijd  3 uur 52 minuten

3,0
6,0

62 maal bekeken, 0 maal gedownload

nabij Artana, Valencia (España)

Recorregut per les sendes d'Artana marcades i recuperades malauradament just abans de l'incendi d'estiu del 2016 quan va cremar tota esta part del terme.
Comencem pel camí de Xanquet fins el clotxó de Xanquet, camí que està fàcil de passar. Continuem des d'ací a la serra Creu per la senda del Raio que es fa difícil de seguir per la gran quantitat de pins cremats i podrits que han caigut al camí de manera que tot i vore per on passava no s'hi pot passar.
Per dalt la serra Creu seguim una senda que la recorre fins al coll del Maset, ací la part de l'ombria està cremada i la solana no poden observar el contrast.
Des del coll del Maset pel Pinar Negre (ara cremat) es baixa al barranc de Xautena pel vell camí d'Eslida a Tales, en bon estat, i després es continua barranc avall pel camí de Veo a Artana que ix a la pista de Xautena. Cal seguir la pista passant per davant el corral de Xautena i desviar-se per la senda de l'Ombria per retornar al punt d'inici.
Més informació a l'enllaç:

Bekijk meer external

Inici i final de la ruta des del camí d'Onda, asfaltat des d'Artana a la mina de les Penyes Altes.
Per davant passa la pista de xautena. Cal seguir a l'esquerra per la senda del Raio a la serra de la Creu.
Partició dels termes d'Eslida i Artana. Al voltant del cim hi ha línies de trinxeres excavades a la muntanya.
A l'esquerra senda al maset i les mines d'Eslida que es correspon amb el camí vell d'Eslida a Veo, dreta camí de Veo pel Pinar Negre.
Recte continua el camí de Veo per l'aljub d'Herreries i els Casals a eixir a la pista de les Vinyes. Cal seguir a la dreta barranc avall.
Dreta al corral de federico pel clotxó de Xanquet, esquerra al barranc de Xautena i camí de tales pel toll (o pou) de Xautena.
Seguim el camí d'Artana a tales cap a Artana, per l'esquerra continua a Tales passant pel toll de Xautena. En este tram seguim el PR-CV-161 tot i què no està molt ben marcat.
Esquerra senda dels collados a la penya parda.
Assenyalat com a senda de l'Ombria de Xautena.