• Foto van La Vall Fosca

3,9
7,8

1743 maal bekeken, 64 maal gedownload

nabij Cabdella, Catalunya (España)

Ruta feta amb l'Eduardo i la Dora.
La ruta comença al peus del telefèric de l'Embassament de Sallente, despres de comprar els tickets al bar que hi ha al costat, pugem amb el telefèric fins a l'Estany Gento. En aquest punt comença el camí, en direcció als estanys superiors (direcció nord-oest). En 5' el camí s'uneix amb el GR 11-20 i comencem a pujar en direcció Refugi de Colomina i Collada de Dellui. En 20' de pujada s'arriba a un creuament que hem de prendre a l'esquerra, direcció Collada de Dellui i Estany Llong. En aquest creuament ja veiem l'Estany Tort i el camí passa per l'antiga via del tren. Donem la volta a l'Estany per l'esquerra, tot pujant i baixant fins arribar a la presa de l'Estany de Mariola. Creuem la presa i pugem fins a l'Estany de Cubieso, en un camí que passa entre tots dos estanys. Arribats a aquest estany, li donem la volta per l'esquerra fins a trobar el creuament am el camí que puja a la Collada de Dellui. Nosaltres seguim fent la volta a l'estany direcció Collada dels Gavatxos, després el camí gira a l'esquerra en direcció nord per pujar al següent estany, el Castieso. Aquest el passem per la dreta, gairebé a tocar i enfilem direcció a l'Estany Morto (2400m).
En aquest punt ja emprenem la tornada, pel mateix camí fins al creuament que hi ha després del final de l'Estany Tort, on ara seguim recte per pujar en 20' al Refugi Colomina, situat a quasi 2400m i davant de l'Estany del mateix nom. Després d'un descans al refugi, refem el camí fins al telefèric.
Tot el camí està molt ben marcat i els creuaments ben indicats. El desnivell no és gaire alt, tot i que la distància total a recòrrer fa que sigui una excursió per dedicar-hi tot el dia. Atenció a l'horari de tornada de l'últim telefèric. En cas de necessitat hi ha un camí que baixa fins Sallente en poc més d'1h.